ח"כ אשר לראשי הממשלה: "תמנעו את הפארסה הזו של בחירות בזמן מגיפה"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ אשר לראשי הממשלה: "תמנעו את הפארסה הזו של בחירות בזמן מגיפה"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר בפתח הדיון על פיילוט הקניונים: "בחירות בזמן מגיפה הן דבר מפחיד, איך יקבלו החלטות על החיים שלנו? אני קורא לרה"מ ורה"מ החליפי: תמנעו את הפארסה הזו, אין לכם מנדט לזה"

    חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
    ועדת החוקה, בראשות ח"כ יעקב אשר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החוקה של הכנסת מקיימת בשעה זו דיון בנושא פיילוט פתיחת הקניונים. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בפתח הדיון: "גם אחרי התיקון הפיילוט לא יוכל להישאר כהעתק הדבק; צריך להגדילו בצורה משמעותית; צריך ללכת על בדיקות המוניות שייתנו דרכון ירוק של 72 שעות כמו באיים הירוקים ואז אפשר יהיה לפתוח בתי כנסת, מכוני כושר ואירועי תרבות".

    על מתווה הקניונים המתוקן: "אני חרד מאוד למה שהולך לקרות בתקופה הקרובה ורואה אנשים שרוממות הקורונה הייתה בגרונם בחודשים הללו וטענו שיש להתנהל באחריות ולשים הכל בצד ולהתמקד בהתמודדות עם הקורונה ועם שגרת החיים בקורונה. ניסינו להכניס לדיסקט של משרד הבריאות שהמלחמה הגדולה היא לא רק בקורונה אלא שמדובר בחיים של אנשים, בחינוך, ולא רק ללכת צעד קדימה צעד אחורה לסגור ולפתוח. הזמן נטו שתלמידים שהו בביה"ס בשנה האחרונה הזוי. לכן, אני קורא לאותם אנשים שמתיימרים להנהיג את המדינה ולמנהיגים ומצטט אתכם: תעזבו הכל ותטפלו בקורונה. אם רואים באופק של החצי שנה הקרובה חיסון בוא נתחיל לדבר פוליטיקה בעוד חצי שנה".

    עוד אמר: "תחשבו על החלטות קבינט במצב כזה של שתי מפלגות שמפרקות ממשלה, איך יקבלו החלטות על החיים שלנו, על חיי הילדים שלנו? זה מדאיג מאוד, חמור מאוד, מפחיד מאוד ואני קורא לכם: תמנעו את הפארסה הזו של בחירות במהלך מגיפה. אנחנו כבר חצי שנה כמעט יומיום דנים בחדר הזה ומנסים לתקן את הדברים וזו האחריות הלאומית של כולנו. יש עוד כמה שעות עד להחלטות של הערב שאולי יוסרו מסדר היום".

    בהתייחסו לצעדי ההמשך במאבק בקורונה אמר: "כמו שעשינו פיילוט של איים ירוקים, יש ללכת בטכנולוגיה שתיצור כרטיס ירוק לא רק למחלימים אלא גם על בדיקות מהירות. מי שיעשו בדיקה יהיו להם 72 שעות לפחות שיוכלו לתפקד וללכת לאירועי תרבות ולשאר הדברים. יש מערכות דיגיטליות שיודעות לעבוד עם זה ואם נוסיף את הבדיקות הסרולוגיות, נדע לתפקד הרבה יותר טוב".

    על החשש מ'מסיבות הדבקה' אמר: "יכול להיות שיהיה פרומיל של אנשים הזויים, אבל בגלל זה מונעים לשחרר את הכלכלה והחינוך בצורה יותר טובה? במקום להתווכח כל היום כמה אנשים ייכנסו לחנות, יכולתם לעשות פיילוט ראשון על ברקוד. אני קורא לרה"מ ורה"מ החליפי- שבו היום ותנו לנו דרכון ירוק שאנחנו מדברים עליו כבר מסוכות. תפסיקו לטפל בדיאגנוזה של המחלה ותתחילו לטפל באפשרות לחיות עם הנגיף הזה".



    0 תגובות