בשורה להורים לילדים: הצהרונים בגנים חוזרים

    צבי טסלר 1 Comment on בשורה להורים לילדים: הצהרונים בגנים חוזרים

    בפעילותם המשותפת של שר האוצר, ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הצהרונים חוזרים לשגרה מלאה

    צילום: Moshe Shai/Flash90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי סיכמו על מתווה שיאפשר חזרה מלאה לשגרה בפעילות צהרוני ניצנים בגני הילדים, ויקל על הרשויות המקומיות ובעלויות הגנים בשנת הלימודים הנוכחית תחת מגפת הקורונה.

    על פי המתווה, יעמיד משרד האוצר גישור תקציבי עד לסוף שנת 2020, שיקל על מימון שכר הסייעות בצהרוני ניצנים. בנוסף סיכמו משרדי האוצר והחינוך על שורה של צעדים המעניקים לרשויות המקומיות ולבעלויות גמישות מקסימלית, שתאפשר הפעלה מיטבית של הצהרונים בשנת הלימודים הקרובה.

    הצעדים כוללים גמישות ברכיבים המתוקצבים במסגרת הקול הקורא להפעלת הצהרונים ואפשרות להסטה ביניהם, הקלות בהנחיות הסטת כח אדם בין גנים, תקצוב נורמטיבי שיאפשר וודאות תקציבית ופשטות בירוקרטית ועיבוי מעני ההעשרה בגני הילדים המוכרים שאינם רשמיים.

    המתווה לשנת הלימודים תשפ"א התקבל על ידי כלל הרשויות, ויבטיח את חזרתם המהירה של התלמידים למסגרות הצהרונים.

    שר האוצר, ישראל כ"ץ: "קיימת חשיבות רבה בסיוע להורים לילדים בצהרונים, כדי לאפשר להם לצאת לעבודה, כחלק מתהליך החזרת המשק הישראלי לצמיחה ותעסוקה. אמשיך לפרוש רשת בטחון כלכלית לכל מגזרי האוכלוסיה ככל שידרש".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "פעילותם התקינה של הצהרונים היא העוגן המרכזי המאפשר את היציאה לעבודה, קיימנו דיונים רבים וניהלנו מו"מ ארוך, לא הרפיתי לרגע מהעניין ואני שמח על הפיתרון שהושג".



    1 תגובות

    מיין תגובות