פרופ' רוטשטיין: "החיסון הרוסי ברמת ביצוע של החברות האחרות"

    איתי גדסי No Comments on פרופ' רוטשטיין: "החיסון הרוסי ברמת ביצוע של החברות האחרות"

    בדיון על ההיערכות של ישראל לשלב החיסונים, בוועדה לביקורת המדינה, קרא יו"ר הוועדה ח"כ שלח לזרז את הבדיקות הסרולוגיות ולהרחיב אותם בכדי למנוע חיסון מיותר בשלבים הראשונים

    צילום: פלאש90
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, התכנסה היום (שלישי) לדיון על ההיערכות המדינה לחיסוני הקורונה שיחלו להגיע כבר בשבועות הקרובים.

    בדיון הסביר אחראי החיסונים במשרד הבריאות, כי התהליך ליצירת חיסון בד"כ אורך שנים רבות, אך הפעם לאור המגיפה העולמית פותח החיסון באופן מואץ תוך ניהול סיכונים כאשר שלבים מסוימים מתחילים לפני ששלבים קודמים הסתיימו.

    יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח סיכם בסיום הדיון: "קיבלנו בדיון הוועדה תמונה די מקיפה לסוגיית החיסונים שתעסיק אותנו מאוד בתקופה הקרובה. ברור שכיום קיימת אי ודאות גדולה בכל העולם. התפיסה ההתחלתית שבה הלכנו על זה בכוח מלא ובכל הכיוונים הייתה נכונה, אבל בשלב מסוים יצטרך להיות תכנון ותיעדוף".

    לדברי שלח, "תכנון צריך להיות במספר מישורים: הסברה נכונה וקמפיין רציני – החל מהסברים על תיעדוף של אוכלוסייה מסוימת, ועד מאבק ב'פייק ניוז' שילווה אותנו" התריע שלח.

    דבר נוסף חשוב הוא סוגיית כוח האדם, "צריך להניח שבנקודת זמן מסוימת נזדקק לכוח אדם ומבצעי חירום ויש להתכונן לכך מראש".

    בנוסף העלה שלח את סוגיית הבדיקות הסרולוגיות שבכך נוכל לייתר בהתחלה מתן חיסון לאנשים שכבר נדבקו והחלימו, ,"יש לטפל בדחיפות בנושא של בדיקות סורלוגיות שמטריד אותי ואת חברי הוועדה. אם נדע כמה אנשים אפשר שלא לחסן, תהיה לזה משמעות גדולה בהמשך וזו עוד סיבה להשתמש בבדיקות הסרולוגיות שנמצאות בידי משרד הבריאות".

    מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין,  התייחס בדיון לחיסון הרוסי שפותח בשיתוף הדסה ואמר, "החיסון הרוסי הוא ברמת ביצוע של החברות האחרות. ניתן כבר ל-40 אלף איש ואין כל תופעת לוואי מידיות. עדיין אין אישור ע"כ ממשרד הבריאות".

    רוטשטיין הבהיר כי "לא קיבלתי כל תשובה ממשרד הבריאות. ייתכן שהסיבה פוליטית ומקום הייצור מעכב את האישורים. משעשע שבסוף זה יועבר לרשות הפלשתינית ומי שבתוך הקו לא יקבל חיסון".



    0 תגובות