הצעת החוק לפיזור הכנסת: כחול לבן תצביע בעד? | סיכום

    אבי רבינא No Comments on הצעת החוק לפיזור הכנסת: כחול לבן תצביע בעד? | סיכום

    מחר תעלה במליאה הצעת החוק לפיזור הכנסת, כשברקע משבר חמור בין הליכוד וכחול לבן: האם כחול לבן תתמוך? כיצד יצביעו שרי העבודה, מה עמדת יו"ר רע"מ, ומה דורשות הסיעות החרדיות במידה ותושג פשרה? | אבי רבינא, כתבנו בכנסת מסכם

    הכנסת צילום: פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דריכות במערכת הפוליטית לקראת מחר (רביעי), אז תעלה למליאת הכנסת בקריאה טרומית, הצעת החוק לפיזור הכנסת של סיעת יש עתיד.

    במערכת הפוליטית דרוכים במיוחד לקראת החלטת סיעת כחול לבן, שתצטרך להכריע האם לתמוך בהצעת החוק ובכך לסלול את הדרך למערכת בחירות, או להצביע נגד ולהמשיך לשבת בממשלה חרף המשברים הקואליציוניים התכופים עם הליכוד וסירובו של ראש הממשלה להעביר תקציב.

    על פי הדיווחים, יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ נוטה לתמוך בהצעה, וככל הנראה ההחלטה תתקבל הערב או מחר. גנץ צפוי לקיים מסיבת העיתונאים בה יודיע על החלטתו. יש לציין, כי אם כחול לבן תתמוך בהצעה – הרי שיש רוב לפיזור הכנסת, 62 בעד מול 58 נגד והליך היציאה לבחירות יחל.

    בשעות האחרונות נשמעים דיווחים על כך שסיעת רע"מ ברשימה המשותפת, בראשות ח"כ מנסור עבאס, המונה 4 חברי כנסת – לא תתמוך בהצעה לפיזור הכנסת, ככל הנראה על רקע התקרבותו של עבאס לראש הממשלה נתניהו בתקופה האחרונה. עם זאת, גם ללא רע"מ, בתמיכת כחול לבן יהיה רוב להצעת החוק.

    בתוך כך, בסיעות החרדיות דורשים כי במידה וכחול לבן והליכוד יגיעו לפשרה – פשרה זו תכלול הסדר על חוקי הגיור והגיוס, נושאים שבציפור נפשם של יהדות התורה וש"ס. נציין, כי על פי פסיקת הבג"ץ, בעוד חודשיים יבוטל חוק הגיוס הקיים ועל הכנסת להסדיר אותו בחקיקה מחודשת בתוך פרק הזמן הזה, אחרת בני הישיבות יחשבו לעריקים ע"פ חוק.

    הבוקר דווח כי גם שרי העבודה, השרים איציק שמולי ועמיר פרץ יצביעו בעד ההצעה לפיזור הכנסת, זאת בנוסף לשר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר שהודיעו שיתמכו – כך שוודאי שיש רוב לפיזור הכנסת במידה וכחול לבן יצטרפו ויצביעו בעד ההצעה.

    עם זאת, מדובר כמובן בהצעה טרומית, וגם אם היא תזכה לרוב ותעבור, תיתכן בהמשך פשרה בין הליכוד וכחול לבן – שתימנע את היציאה לבחירות.



    0 תגובות