סגן ראש מח"ש עו"ד סעדה עתר לבג"ץ: לעצור את כינוס וועדת האיתור

    ישראל רובין No Comments on סגן ראש מח"ש עו"ד סעדה עתר לבג"ץ: לעצור את כינוס וועדת האיתור

    סגן ראש מח"ש והמועמד לתפקיד פרקליט המדינה, עו"ד משה סעדה עתר לבג"ץ בדרישה לעצור את כינוס וועדת האיתור בטענה שהיועמ"ש העומד בראשה – מצוי בניגוד עניינים כלפיו

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    8:15
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on בצלאל קאהן: "המדינה הפרה את התחייבותה; היינו למשיסה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים והמועמד לתפקיד פרקליט המדינה, עו"ד משה סעדה הגיש הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ, נגד היועץ המשפטי לממשלה, ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה ושר המשפטים, על רקע "התנהלות בלתי ראויה של המערכת כלפי העותר", כלשון העתירה.

    בעתירה, מבקש סעדה ליתן צווים על תנאי, צווי ביניים וצו ארעי, ולעצור את כינוס עבודת הוועדה בטענה שהיועץ המשפטי מנדלבליט מצוי בניגוד עניינים כלפיו.

    במבוא לעתירה נכתב "יסודה של עתירה זו בהתנהלות בלתי ראויה של המערכת כלפי העותר, אשר ניתן בהחלט לתארה כהתנכלות על רקע מילוי תפקידו כ'שומר סף' נאמן. העותר מכהן בפרקליט למעלה מ-20 שנה, מתוכם למעלה מ-9 שנים בתפקיד ניהולי בכיר של מנשה למנהלת מחלקה בפרקליטות המדינה. לאחרונה, הציג העותר את מועמדותו למשרת פרקליט המדינה".

    "מדובר בהתנהלות מתמשכת, אשר הגיעה לשיאה בעת האחרונה, בניסיון להכתים את מועמדותו של העותר לקראת התכנסות ועדת האיתור לבחירת פרקליט המדינה, וזאת על דרך של הפצת מידע ברבים בדבר גיבוש כוונה לפטרו ובדבר היות מועמדותו למשרת פרקליט המדינה כביכול מהלך 'טקטי' שנועד לחסום את פיטוריו, מידע אשר מעבר להיותו כוזב ופוגע קשות בעותר ומבזה אותו בעיני הרבים, כמו גם בעיני קהילתו הקרובה, בני משפחתו וילדיו, הרי שסביר כי הוא אף ירחף בחלל חדרה של ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה, עת זו תידרש לבחינת מועמדות".

    שופט העליון מני מזוז סרב להוציא צו ארעי שימנע את כינוס הוועדה: "לא ראיתי מקום למתן צו ארעי. בידי העותר להעלות בקשתו לדחיית זימונו בפני ועדת האיתור, וזו תחליט לפי שיקול דעתה".



    0 תגובות