- רדיו קול חי - -

סמוטריץ' על בג"ץ חאן אל אחמר: "החלטה נכונה משפטית"

גם זה קורה. מסתבר שח"כ בצלאל סמוטריץ' יודע להגן על החלטה משפטית היוצאת מבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ. בתגובה להחלטת בית המשפט העליון היום בעניין פינוי חאן אל אחמר, אמר סמוטריץ': "למרות שאני זה שהגשתי את העתירה הראשונה לפינוי חאן-אל אחמר (לא להאמין אבל התיק הזה נמשך מאז שנת 2009 כשעוד ניהלתי את הפעילות בתנועת ‎רגבים), אין לי אלא להודות שהחלטת בג"ץ היום שלא להתערב שוב בהחלטת הדרג המדיני בעניין חאן אל אחמר נכונה מאוד משפטית".

סמוטריץ' תקף את החלטת הממשלה שלא לפנות את חאן אל אחמר: "החלטת הדרג המדיני שלא לפנות את המאחז הבלתי חוקי היא שגויה ומקוממת. היום, אחרי שהייתי חבר בקבינט המדיני ביטחוני, אני מכיר את השיקולים לעומק וקובע שהם שגויים, תבוסתניים, ואפילו מזיקים, אבל סמכות היא היכולת לקבל גם החלטות שגויות, והסמכות בעניין הזה נתונה לדרג המדיני ולא לבג"ץ".

"השאלה כמובן היא למה רק כאשר מדובר בעתירות נגד בניה בלתי חוקית של ערבים בג"ץ מתעקש לקבל החלטות נכונות, בעוד שכשמדובר בעתירות נגד בניה בהתיישבות הוא מתערב פעם אחר פעם בחוסר סמכות בהחלטות הדרג המדיני ומורה על הריסה. לא צדק ולא משפט יש בבית המשפט העליון שלנו, ואת זה חייבים לתקן", אמר סמוטריץ'.

כזכור, לפני למעלה משנתיים, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי חאן אל אחמר, יפונה "בקרוב מאד", כלשונו. מהלך שלא בוצע עד כה.