כתב אישום נגד סנ"צ ניסו גואטה: תקף מפגין ועיתונאי

    ישראל רובין No Comments on כתב אישום נגד סנ"צ ניסו גואטה: תקף מפגין ועיתונאי

    המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד קצין המשטרה סגן ניצב ניסו גואטה ממרחב ציון בירושלים, בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה בבלפור

    סנ"צ ניסו גואטה צילום: נועם רבקין פנטון / פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה, קצין משטרה ממרחב ציון בירושלים בגין תקיפה של מפגין וצלם עיתונות בהפגנה אשר התקיימה ביום 22.8.20.

    על פי כתב האישום, ביום 22.8.20 בשעות הערב, התקיימה תהלוכת מפגינים, אשר לא אושרה קודם לכן על ידי משטרת ישראל, מגשר המיתרים אשר בכניסה לירושלים ועד לרחוב בלפור.

    במהלך התהלוכה, הגיעו חלק מהמפגינים אשר השתתפו בה לרחוב בצלאל, תוך שהם מתכוונים להמשיך לצעוד לכיוון כיכר פריז. הכוח המשטרתי, אשר ביקש למנוע את התקדמות התהלוכה, הורה למפגינים לחזור על עקבותיהם וחסם את התקדמותם.

    אותה עת עמד על הכביש הנאשם יחד עם כוחות משטרה נוספים. בשלב מסוים פנה אחד המפגינים, א.מ.ג, אל הנאשם והלין בפניו על התנהגותם של השוטרים כלפי המפגינים במקום. בתגובה, הדף הנאשם בחוזקה את א.מ.ג בשתי ידיו בפניו, פעמיים.

    במהלך הדיפתו השנייה את א.מ.ג, אחד המפגינים, אשר השתתף אף הוא בתהלוכה, הסיט את מסכת הפנים של הנאשם והחל להימלט מהמקום. הנאשם החזיר את מסכת הפנים למקומה והחל לדלוק אחר המפגין על מנת לבצע את מעצרו. בסיועם של שוטרים נוספים, הצליח הנאשם לבצע את מעצרו של המפגין.

    לאחר ביצוע מעצרו, אחז הכוח המשטרתי בידיו וברגליו של המפגין והוביל אותו למקום צדדי, הרחק מההפגנה. את הובלתו של המפגין ליוו, בין היתר, הנאשם וצלם העיתונות וסרטי התעודה י. ג אשר תיעד את ההפגנה מתוקף תפקידו.

    במהלך ליווי המפגין, ומבלי שהייתה כל אינטראקציה בין י.ג לבין הנאשם, הדף הנאשם בחוזקה את י.ג בחלק גופו העליון אחורנית, והכה בו בעוצמה בצד פניו, בעודו אוחז בידו המכה מכשיר קשר. כתוצאה ממעשיו של הנאשם, משקפיו של י.ג נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

    עו"ד שקד דהן, המחלקה לחקירות שוטרים: "המחלקה לחקירות שוטרים הגישה כתב אישום נגד סגן ניצב ניסו גואטה בגין תקיפת מפגין וצלם עיתונות במהלך הפגנה בירושלים. כתב האישום מבטא את עמדת מח"ש לפיה מצופה מכל שוטר לנהוג במקצועיות ולהימנע מנקיטת אלימות גם כאשר מדובר במצבים מורכבים, בוודאי כאשר מדובר בקצין ובמפקד אשר ראוי שישמש דוגמא לפקודיו".



    0 תגובות