מכה קשה לאיראן: חוסל אבי תוכנית הגרעין מחסן פח'רי זאדה

    שלמה ריזל 2 Comment on מכה קשה לאיראן: חוסל אבי תוכנית הגרעין מחסן פח'רי זאדה

    ראש תוכנית הגרעין האיראנית ופיתוח הטילים, מחסן פחרי זאדה, חוסל ע"י מספר מתנקשים במזרח טהרן, בחיסול מקצועי ומדויק. החיסול מהווה מכה קשה לתוכנית הגרעין ופיתוח הטילים המדוייקים. באיראן מאשימים את ישראל ומאיים בנקמה. בישראל העלו בתגובה כוננות בכל השגרירויות. באיחוד האירופי גינו את החיסול

    הרכב של זאדה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשישי האחרון, בסמוך לשעה 14:00, מחסן פח'רי זאדה נסע ממתקן גרעיני שעבד בו לעבר העיר אבסראד במזרח טהרן, לפתע רכב שעמד בצד הכביש התפוצץ בסמוך ופגע ברכבים המאובטחים מסוג "ניסאן". הרכב הראשון נפגע קשות ועם עצירת השיירה של זאדה, הגיחו מספר מתנקשים שפתחו בירי לעבר היעד, כתוצאה מהירי המדויק חוסל פח'רי זדה ואתו 6 מאבטחיו. עם הגעת צוותי הרפואה הוטס זאדה במסוק לבית החולים אך מאמצי ההחייאה עלו בתוהו ונאלצו לקבוע את מותו.

    זירת החיסול

    מחסן פח'רי זדה היה מדען שהיה אבי תוכנית הגרעין של איראן, ובנוסף עמד גם בראש תוכנית הטילים, היה מעורב בפרויקט דיוק הטילים. והגנה האווירית של איראן, חיסולו משתווה לחיסולו של הארכי טרוריסט קאסם סלימאני. מדובר במכה אסטרטגית לאיראן שתפגע קשות בפרוייקט הגרעין האיראני.

    תיעוד זמן קצר לאחר החיסול

    באיראן מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל וטוענים כי המוסד עומד מאחורי החיסול המסתורי והקשה ביותר שחוותה איראן לתוכנית הגרעין שלה. ומאיימים בתגובה נחרצת. ישראל העלתה את רמת הכוננות בכל השגרירויות בעולם. הפנטגון העלה את רמת הכוננות באזור לרמה הגבוהה ביותר.

    נשיא איראן, רוחאני הגיב לחיסול ואמר: "נגיב על חיסולו של פח'רי זאדה, אך העם האיראני פיקח מכדי לפול בפח שטמנה ישראל. אנו מבינים את כוונתם".

    מכונית התופת מרוסקת בצד הדרך

    יועצו של המנהיג העליון ח'מינאי אמר: "התגובה שלנו על חיסול פח'רי זאדה תהיה חכמה, בזמן ובמקום המתאימים. הישות הציונית נוקטת במדיניות טקטית מסוכנת בתקופת המעבר בין טראמפ לביידן".

    שר החוץ של איראן מוחמד זריף אמר, "טרוריסטים חיסלו מדען איראני בכיר. הפחדנות הזו – עם אינדיקציה גדולה מאוד למעורבות ישראלית – היא עדות לחרחור המלחמה הנואש של הפושעים. איראן קוראת לקהילה הבינלאומית – ובמיוחד לאיחוד האירופי – לחדול מהסטנדרטים הכפולים המבישים שלה ולגנות את הפעולה הזו של מדינת טרור".

    זירת החיסול

    רמטכ"ל צבא איראן, מוחמד באקרי הגיב לחיסול ואמר: "עבודתו של השהיד פחריזאדה תימשך לעד, והתגובה על חיסולו תהיה קשה".

    המיליציה העיראקית גדודי חיזבאללה מסרה כי "המחיר על חיסול פחריזאדה יהיה גבוה. ישראל, ארה"ב וסעודיה יהיו למטרה".

    באיחוד האירופי גינו את חיסול ראש תוכנית הגרעין האיראנית שראה בהשמדת ישראל יעד מסרו, וכינה את חיסולו "פשע". מהאיחוד נמסר המעשה נוגד את עיקרון הכבוד לזכויות אדם, כלשונו, ושלח תנחומים לבני משפחות ההרוגים. עוד צוין בהודעה הרשמית כי "בתקופה זו של חוסר ודאות חשוב מתמיד שהצדדים ישמרו על איפוק ויימנעו מהסלמה".

    יעד החיסול: אבי תוכנית הגרעין האיראנית – מחסן פח'רי זאדה

    משרד החוץ הגרמני: רצח המדען האיראני מחמיר את המצב באזור ולכן אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מנקיטת צעדים שיכולים להחמיר את המצב.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יאללה! מצד אחד שיחסלו את כולם כולל החמינאי הזה. אבל יאללה, כל היום מזל"טים שיגעו ת'מח איזה חם הולך להיות פה. ה' ישמוררררר

    2. 1

      כתבה מאלפת לידיעה עוד יותר מאלפת למניעת
      התפשטות תכנית הגרעין האיראנית.