- רדיו קול חי - -

במקביל לפתיחת הקניונים: 1,072 נדבקים חדשים

משרד הבריאות מעדכן הבוקר (שישי), כי אתמול בוצעו 53,667 בדיקות לגילוי קורונה ונמצאו 1,072 נדבקים חדשים ב-24 שעות (2.0% חיוביים).

כמו כן, נכון לשעה 06:27 הבוקר, 173 נוספים אומתו כנשאים מאז חצות. 48 חולים פעילים נוספים.

מניין החולים הפעילים כעת עומד על 9,575: מתוכם 8,940 בטיפול בית או קהילה, 131 במלוניות ו-504 מאושפזים בבתי החולים.

68 מהחולים הפעילים במצב בינוני, 275 במצב קשה, 110 במצב קריטי ו-117 מונשמים.

מניין קורבנות הנגיף במצטבר מאז תחילת המגיפה בישראל עומד על 2,834 בני אדם.

מניין המאומתים הכולל מאז תחילת התפשטות הנגיף בישראל עומד על 333,443.

קבינט הקורונה אישר אמש (חמישי) במשאל טלפוני את התקנות לפתיחת כיתות י'-י"ב בערים ירוקות וצהובות, החל מיום ראשון הקרוב.

מנהל המחוז רשאי לאשר לבעל מוסד לקיים לימודים של כיתות ז', ח' או ט', במקום לימודי כיתות י', י"א או י"ב, שכבה כנגד שכבה, באותו מוסד או במוסד אחר שמצוי בשטח הרשות.

כמו כן, על מורי של"ח לא תחול המגבלה שלפיה כל איש צוות ייפגש עם 3 קבוצות לכל היותר.

במקביל, תוכנית הפיילוט לפתיחת הקניונים יצאה לדרך הבוקר, כאשר 15 קניונים שנבחרו בהגרלה נפתחו במטרה לבחון את מידת השמירה על ההנחיות ואת קצב ההדבקה לאחר הפתיחה.

בהגרלה שנערכה אמש נבחרו להשתתף בפיילוט הקניונים 9 קניונים נוספים והם: באזור ירושלים והדרום: ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 ירושלים, קניון ערד. באזור תל אביב והמרכז: אם הדרך, שבעת הכוכבים, קניון שרונים. באזור הצפון וחיפה: לב המפרץ, ארנה נהריה, קניון מבנה נוף הגליל. קניונים אלה יוכלו להיפתח מיידית, בכפוף לעמידה בתקנות שאושרו על ידי הממשלה אמש.

כאמור, על מנת לבחון בצורה אפקטיבית את השמירה על ההנחיות כפי שנקבעו על-ידי משרד הבריאות, נערך פיילוט במספר מצומצם של 15 קניונים, 6 מתוכם השייכים לשתי הקבוצות הגדולות ביותר בשוק: קבוצת עזריאלי בע"מ: חיפה, איילון וירושלים, וקבוצת מליסרון בע"מ: קריון, פתח תקווה ובאר שבע. תשעת הקניונים שנבחרו במסגרת ההגרלה, מצטרפים לשישה שכבר אושרו.

הפיילוט, ביוזמת משרד הכלכלה והתעשייה וביוזמת משרד האוצר, נועד לבחון אפשרות פתיחת ענף מסחר משמעותי נוסף – ענף הקניונים, שיאפשר לרווח את הפעילות המסחרית. זאת לצד חזרתם לפעילות של אלפי חנויות ועשרות אלפי עובדות ועובדים, המועסקים באזורי מסחר אלו.

לאחר תקופת הפיילוט, בהתאם לתוצאותיו יחליט הקבינט מתי ובאיזה אופן יפעלו כלל הקניונים ברחבי הארץ.