היסטוריה: זק"א חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בדובאי

    עמית דניאל No Comments on היסטוריה: זק"א חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בדובאי
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס שהתקיים ביום רביעי בדובאי במטה ארגון איחוד האמירויות הערביות 'דיהאד', חתמו שני הארגונים על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום ההומניטרי לעזרה וסיוע במצבים משבריים ואסונות בינלאומיים.

    שני הצדדים הודיעו גם על הצטרפותה הפורמלית של זק"א כחברה פעילה בוועידה הבינלאומית של 'דיאד' שיתקיים בחודש מרץ בדובאי.

    הועידה הבינלאומית 'דיאד', הוא אירוע שנתי בעלת שם המתכנסת בדובאי מדי שנה בהשתתפות למעלה מ-15,000 מבקרים ומעל 650 ארגונים בינלאומיים, ארגוני חירום והצלה, ארגונים הומניטריים וארגונים ממשלתיים. הוועידה הינה בחסות הממשל של האיחוד האמירויות הערביות. בועידה נדונים רעיונות תכניות ופתרונות מעשיים לעזרה וסיוע באירועי משבר ואסון ברחבי העולם.

    צילום: דוברות זק"א

    מזכר ההבנות נחתם על ידי מר פול וילסון מנכ"ל תכנון, פיתוח עסקי ויחסים בינלאומיים באינדקס אחזקות המחזיקה בארגון 'דיאד', ומר יהודה משי זהב יו"ר ארגון זק"א ובהשתתפות ד"ר עבדול סאלם אל מדאני, יו"ר 'דיהאד'. ובנו אנאס אל מדאני, מנכ"ל הארגון.

    ההשתתפות של ארגון זק"א בוועידה הבינלאומית בדובאי נחשבת להישג היסטורי, ארגון הומניטרי ישראלי ראשון בוועידה בינלאומית בחסות הממשל של איחוד האמירויות הערביות. וכבעלת ערך רב, בשל היותו של זק"א כארגון בינלאומי המוכר על ידי האו"ם ובעל ניסיון רב בעזרה וסיוע בעשרות אירועי אסון ברחבי העולם ללא הבדל לאום דת גזע צבע מגדר או דעות פוליטיות. 

    צילום: דוברות זק"א

    מזכר ההבנות נועד לתמוך בשיתופי פעולה בין שני הארגונים בתחומים הומניטריים במצבים של משברים ואסונות. בנוסף יעביר זק"א קורסים והכשרות למתנדבים מקומיים והשתתפות בתרגילים משותפים.

    ד"ר עבדול סלאם אל מדאני, יו"ר 'דיהאד' והוועידה הבינלאומית: "אני רוצה להודות לזק"א על חתימת מזכר ההבנה ההיסטורי. אני רוצה גם להודות מאוד למר יהודה משי זהב, יו"ר זק"א. ולמר מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א. על האמון ב'דיאד' ובפרויקטים הקיימים לתועלת האדם. אנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין זק"א ל'דיאד' תהיה לתועלת רבה וזאת בשל הנסיון הרב והמומחיות הגדולה של זק"א בפעילות הומניטרית באירועי אסון. אנו גאים בהצטרפות של זק"א – ארגון הומניטרי ישראלי ראשון, לוועידה הבינלאומית באיחוד האמירויות, כחברה פורמלית ופעילה".

    צילום: דוברות זק"א

    יהודה משי זהב, יו"ר זק"א: "אנחנו רואים זכות גדולה ביישום 'הסכמי אברהם', להיות הארגון הישראלי הראשון שחותם על הסכם לשיתוף פעולה עם 'דיאד' באיחוד האמירויות.

    אין ביטוי גדול יותר של שלום מאשר יחידות התנדבותיות משותפות לעזרה וסיוע הומניטרי הדדי, כמו גם הכשרות מקצועיות בתחומים של איתור חילוץ והצלה.

    מאד התרשמתי מהרצינות והיחס האישי והמקצועי של 'דיהאד' בראשותו של ידידי החדש ד"ר עבדול סאלם אל מדאני, ואני מודה לו על האמון והחיבור הנפלא".

    מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א: "אחרי כמה פגישות, אני מאוד שמח על היחסים המקצועיים שנוצרו, אשר תביא תועלת גדולה לכל המעורבים.

    מזכר ההבנות ושיתוף פעולה חדש זה עם 'דיהאד' הם מכפלת כוח, בו יבוא לידי ביטוי הנסיון הרב והמצטבר של ארגון זק"א עם ארגון 'דיהאד' בעלת הקשרים והחיבורים הבינלאומיים".



    0 תגובות