אושר: תוארך תקופת תביעת תגמולי ביטוח משלוש לחמש שנים

    איתי גדסי No Comments on אושר: תוארך תקופת תביעת תגמולי ביטוח משלוש לחמש שנים
    אופיר כץ צילום: צילומסך מתוך יוטיוב
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חוזה הביטוח להארכת התיישנות לתביעת תגמולי ביטוח תורחב מ-3 ל-5 שנים. ההצעה היא של ח"כ אופיר כץ והועלתה יחד עם הצעה דומה של ח"כ אוסמה סעדי, אחמד טיבי וסונדוס סלאח. 20 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים.

    ההצעה קובעת הארכה של תקופת ההתיישנות לעניין תביעת תגמולי ביטוח חיים למקרי מוות, ביטוח בריאות וביטוח סיעודי, משלוש שנים ל-5 שנים.

    בנוסף מחייבת ההצעה את חברת הביטוח להודיע מבעוד מועד למבוטח המצוי בהליכים, על סיום תקופת ההתיישנות, כ-12 חודשים לפני תום התקופה וכ-3 חודשים לפני תום התקופה. עפ"י המוצע, החוק יחול על פוליסות שנרכשו לאחר חקיקת החוק, ועל פוליסות שחודשו לאחר חקיקתו.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "קביעת תקופה התיישנות מקוצרת פוגעת באופן קשה במבוטחים ובמיוחד במוחלשים שבהם. הזכאות לתבוע סיוע נשללת מקשישים ונכים, אשר שילמו שנים ארוכות לתאגידי הביטוח, על אף שתביעתם צודקת והם נאלצים להתמודד עם חיים של מחסור. המציאות מלמדת כי אוכלוסיות אלו מתקשות באופן מיוחד בבירור זכויותיהן ובמיצוין, ולכן נפגעות יותר.

    זאת ועוד, אפילו במקרים שבהם חלה פגיעה תפקודית ממשית בעקבות מחלה או תאונה אשר הצריכה שיקום ממושך שהובילה לכך שרק לאחר שנים התפנה המבוטח לטפל בתביעה, הספירה מתחילה מקרות אירוע התאונה ולא באים בחשבון שיקולים אחרים."

    ח"כ אופיר כץ אמר לאחר אישור החוק: "זו הצעת חוק חשוב, חברתית וצודקת שתתקן עוול קשה שנעשה למבוטחים. חודשים רבים אני נאבק על הצעת החוק הזו והיום אנחנו מביאים בשורה לציבור. זה חוק חשוב וחברתי שיסייע למבוטחים בחברה הישראלית, אשר חלקם משלמים שנים ארוכות לתאגידי הביטוח ובשעת צרתם הקשה ביותר לא מקבלים מענה".

     



    0 תגובות