שר המודיעין: "איראן פועלת בישראל כדי להשפיע על דעת הקהל"

    איתי גדסי No Comments on שר המודיעין: "איראן פועלת בישראל כדי להשפיע על דעת הקהל"
    צילום: פלאש90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המודיעין אלי כהן השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה דחופה של ח"כ אריאל קלנר, לאחר דו"ח רשמי של פייסבוק על כך שאיראן מבצעת פעילות מסועפת על מנת להשפיע על דעת הקהל בישראל.

    השר כהן אישר את עיקרי הדו"ח ואמר: "אני מאשר שאיראן מבצעת פעילות בישראל שנועדה להשפיע על דעת הקהל הישראלית, וזה כמובן מגורמי המודיעין, שאכן הדברים ידועים ומתבררים" עוד הוסיף, "איראן משקיעה משאבים בתעמולה ובחתרנות המכוונים לקהל הישראלי. מפאת רגישות החומר, אני לא אוכל להתייחס לכולו כאן בפירוט באופן מלא".

    השר אף הבהיר כי איראן פועלת לגיוס מרגלים, "מעבר לפעילות בתחום הרשתות החברתיות, המאמצים של מערכת המודיעין האיראנית מתמקדים באיתור ובגיוס של ערבים ישראלים או של פלסטינים למודיעין או לטרור. קהילת המודיעין, ובעיקר השב"כ, פועלת לסיכול טרור, חתרנות והשפעה איראנית ברחבי המזרח התיכון, וכמובן בישראל".

    מנגד אישר כי השב"כ מצליח לעצור פעילות חתרנית איראנית, "הפעילות הישראלית שמבוצעת, אי אפשר לבוא ולפרט אותה כאן מעל דוכן המליאה. אני רק אציין שהשב"כ הוביל בשנה האחרונה את סיכול אותם ניסיונות איראניים גם בתחום הרשתות וגם בנושא של גיוס סוכנים ערבים ישראלים בישראל, שנועדו בעיקר לאסוף מודיעין ואף ניסו לגייס אותם לבצע פיגועי פח"ע כאן אצלנו במדינת ישראל".

    שר המודיעין הרחיב על הפעילות האיראנית ברשתות החברתיות ואמר, "אני אתייחס גם לפרסום שעלה בנושא הזה של פייסבוק, שאכן מאשרת שהיו 12 פרופילים שנמחקו, שני עמודי פייסבוק, מעל 300 חשבונות אינסטגרם פיקטיביים, שפעלו בתיאום מאיראן ופעילותם כללה מאפיינים בהחלט של חוסר אותנטיות".

    עוד הוסיף, "גם בדו"ח שלהם הם מציינים שרשת פרופילים למעשה התחילה, הייתה בשלב מוקדם, 1,000 עוקבים בפייסבוק, מעל 9,000 באינסטגרם. הניסיונות שנעשו זה להפיץ תכנים בעברית ובערבית, תוך התמקדות באירועים אקטואליים בישראל, כולל תמונות ממחאת הדגלים השחורים וביקורת על מדיניות ראש הממשלה.".

    ח"כ ניצן הורוביץ מחה על הדברים וצער לעברו של השר כהן: "אתה באמת חושב המחאה זה בגלל איראן? כאלה שטויות כבר לא שמעתי שנים"



    0 תגובות