השגריר ארדן למועה"ב: "לפעול להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה"

    אליהו גרין No Comments on השגריר ארדן למועה"ב: "לפעול להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה"

    השגריר ארדן דורש ממועצת הביטחון של האו"ם לפעול מיידית להוצאת הכוחות האיראניים מסוריה: "על מועצת הביטחון לגנות את האירועים האלו ולדרוש מאיראן לסגת מסוריה מייידית"

    צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים ודוברות שב"ס
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה הלילה (בין שלישי לרביעי) במכתב תלונה רשמי למועצת הביטחון ובו דרש לנקוט מיידית צעדים נגד הנוכחות האיראנית בסוריה ולגנות את האירועים האחרונים בהם הונחו מטעני חבלה בסמוך לגדר הגבול עם סוריה.

    "המשטר הסורי ממשיך לאפשר לאיראן וזרועות הטרור שלה לנצל את שטחו להקמת תשתיות צבאיות ולערער את היציבות באזור", כתב ארדן למועצה.

    ארדן הוסיף כי הנחת המטענים מהווה הפרה חמורה של החלטות המועצה בנוגע לסוריה אשר יוצרת איום גם לכוחות האו"ם בשטח: "ישראל מצפה לחקירת האו"ם ודיווח בהתאם לחברות המועצה בנוגע לאירועים אלו, ולהחזרת כוחות אונדו"ף לפעילות מלאה בעמדותיהם".

    "ישראל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעילות טרור איראנית היוצאת משטחו, ותגיב בכל האמצעים כדי להגן על תושביה. על מועצת הביטחון לגנות את האירועים האלו ולדרוש מאיראן לסגת מסוריה מייידית", הוסיף השגריר ארדן.

    ארדן הוסיף ואמר כי הטרור האיראני המתפשט בסוריה ובאזור עלול לדרדר את האזור כולו לתבערה גדולה שתגבה מחיר דמים כבד, והוא מצפה שמועצת הביטחון תקיים דיון דחוף בנוכחות האיראנית בסוריה ובהשפעתה הקשה על המזרח התיכון ויציבותו.



    0 תגובות