- רדיו קול חי - -

בקשת ראה"מ ואלוביץ' התקבלה: שלב ההוכחות במשפט נתניהו נדחה

‏משפט נתניהו: לאחר בקשת ראה"מ ואלוביץ' ומוזס לדחות את שלב הוכחות במשפט, התקבלה בקשתם והמשפט נדחה לפברואר.

קודם לכן היה צפוי כי שלב תשובת הנאשמים לכתבי האישום צפוי להידחות, בשל בקשת נתניהו, אלוביץ' ומוזס לאפשר לבית המשפט לדון קודם בבקשותיהם לתיקון כתבי האישום, ורק לאחר מכן להשיב לו. הפרקליטות הודיעה שתתמוך בבקשת הדחייה.

פרקליטות מיסוי וכלכלה השיבה לטענות פרקליטי ראש הממשלה על פגמים חמורים שנפלו בכתב האישום, ולטענתם על הפגם בכתיבת משפחת נתניהו ולא על הנאשם עצמו, הגיבו כי על הטענה ל"יצירת אישיות משפטית חדשה" או בדבר "הלחמה" בינו לבין רעייתו נאמר בתגובה כי אכן, כמתואר באישומים הראשון והשלישי, חלק מטובות ההנאה נלקחו על ידי בני משפחתו של מר נתניהו. הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות.

מובהר, כי כתב האישום בתיק זה אינו מייחס לראה"מ נתניהו מעשים כלשהם שאין לו עצמו אחריות פלילית עליהם. תיאור מעורבותם של בני משפחתו באירועים שבכתב האישום הוא חיוני לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום, ולצורך הבנת האשמה המיוחסת לראש הממשלה, כך מגיבים בפרקליטות.

על הטענה כי אין בכתב האישום שום פירוט של מתת שוחד, השיבו בפרקליטות, כתב האישום הוא ברור, נהיר ומפורט, ומבוסס על הראיות שתובאנה במשפט עצמו. האישום הראשון כולל תיאור מפורט של המתת שניתנה, תיאור התקופה המיוחסת, דפוסי הפעולה שאפיינו את העברת הדרישות, סוגי הדרישות וההיענות להן.

עוד הוסיפו בפרקליטות, כי בקשת הסנגורים "לתיקון פגם או פסול בכתב האישום" היא חלק משלב הטענות המקדמיות שההגנה הקדימה להגיש, ובהתאם להחלטת בית המשפט ניתנת תגובת התביעה כעת. לאור האמור לעיל, ולאור כל שאר המפורט בתגובה, עמדת התביעה היא כי דין הטענות להידחות.