עלייה של 25% ברישום להכשרה מקצועית במגזר החרדי

    צבי הדס No Comments on עלייה של 25% ברישום להכשרה מקצועית במגזר החרדי

    מחשבים מסלול מחדש: לאור נתוני האבטלה במשק בכלל ומגזר החרדי בפרט, מדווחים מרכזי מפתח בדרום הארץ ובמרכזה כי ברבעון האחרון חלה עלייה של 25% בפניות מצד מחפשי עבודה ועובדים בחל"ת, המבקשים להצטרף לאחד ממסלולי ההכשרה המקצועית המתאימים למגזר החרדי. בין הפונים ניתן למצוא גם לא מעט בעלי חנויות ועסקים קטנים, שנאלצו לסגור את העסק בעקבות המשבר הכלכלי, וכעת הם מבקשים לרכוש מקצוע מבוקש ולהשתלב בחזרה בעולם התעסוקה.

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם פרוץ מגיפת הקורונה החלה עלייה עקבית בהתעניינות של מחפשי עבודה במגוון מסלולי הכשרה מקצועית המוצעים למשתתפי מפתח. אולם ברבעון האחרון הפכה מגמה זו למובהקת, עם גל של פניות חדשות מצד מחפשי עבודה המעוניינים לרכוש מקצוע לחיים ולפרנס את משפחתם, כמו גם פניות של עובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות המשבר הכלכלי, וכעת הם מבקשים לבחון אפשרויות נוספות בעולם התעסוקה הדינאמי הנוכחי.

    יצוין כי, משתתפי מפתח העומדים בתנאי הזכאות מקבלים שובר מיוחד של משרד העבודה לסבסוד או מימון ההכשרה המקצועית, להקלת העול הכלכלי בתקופת הלימודים. מדובר בסבסוד בסכומים משמעותיים, כאשר לעיתים משתתף מקבל קרוב ל-100% מימון להכשרה שעלותה אלפי שקלים. יועצי התעסוקה המנוסים של מפתח מציגים בפני כל פונה את מסלולי הלימוד המתאימים ביותר לכישוריו ולנטיותיו האישיות, במטרה להבטיח השתלבות איכותית בתחום המבוקש עם סיום הלימודים בהצלחה.

    שלום בוקובזה, סמנכ"ל הכשרות וקשרי מעסיקים במיזם למעשה מציין כי למשתתפי מפתח מוצעים מגוון מסלולי הכשרה מקצועית, בדגש על התאמה מקסימאלית בין היכולות והכישורים האישיים לבין המקצוע הנבחר. "משתתפי מפתח זכאים לאבחון תעסוקתי בסיסי ללא תשלום או אבחון מורחב בתשלום סמלי, במטרה לאתר את המסלול התעסוקתי המתאים ביותר לכל אחד. אנו אכן בתקופה מאתגרת גם בהיבט התעסוקתי, אולם כציבור המתאפיין בכושר למידה ויכולת הסתגלות מהירה אני משוכנע כי מהר מאוד נראה מגמת שיפור משמעותי בנתוני התעסוקה בכלל ובמגזר החרדי בפרט".



    0 תגובות