כתבי אישום נגד 2 מפגינים בבלפור, ביניהם עו"ד בן יצחק

    ישראל רובין No Comments on כתבי אישום נגד 2 מפגינים בבלפור, ביניהם עו"ד בן יצחק

    שני כתבי אישום הוגשו היום נגד מפגינים בהפגנה כנגד ראש הממשלה בבלפור. בר בנימין מואשמת בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה ועו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה, מואשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה

    עו"ד גונן בן יצחק צילום: צילומסך מתוך ערוץ היוטיוב תנועת המחאה
    21:42
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on ‏דרעי זעם על סמוטריץ', נתניהו הבטיח: "ארגיע אותו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) שני כתבי אישום לבית משפט השלום בעיר נגד שני מפגינים בהפגנה כנגד ראש הממשלה נתניהו בבלפור. בר בנימין מואשמת בתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתקהלות אסורה ועו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה, מואשם בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו והתקהלות אסורה.

    על פי כתב האישום שהוגש כנגד בר בנימין, ביום 20.9.20 התקיימה הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. בהפגנה לקחו חלק מפגינים רבים שעמדו, בין היתר, גם על כבישים הסמוכים למקום.

    סמוך לשעה 00:00 כרזו השוטרים למשתתפי ההפגנה כי מרגע זה ההפגנה אינה חוקית, וכי על המפגינים לפנות את הכבישים, על מנת לחדש את התנועה במקום.

    סמוך לשעה 00:40, החלו השוטרים לפנות מפגינים, אשר לא נשמעו להוראת השוטרים, ונותרו עומדים או יושבים על הכבישים, ביניהם הנאשמת שעמדה באותה עת יחד עם מפגינים אחרים על הכביש סמוך לכיכר פריז.

    אחד השוטרים במקום ניגש לבנימין וביקש ממנה לפנות את הכביש. הנאשמת סירבה והשוטר אמר לה כי אם לא תעשה זאת מרצונה, תיאלץ להתפנות בכוח. הנאשמת עמדה על סירובה, ובשל כך החל השוטר לפנות אותה מהכביש.

    כשהחל לפנות אותה, הסתובבה לעברו הנאשמת וריססה על פניו גז פלפל ממיכל שנשאה בכליה, וניסתה לברוח מהמקום.

    על פי כתב האישום שהוגש נגד גונן בן יצחק, ביום 18.7.20 התקיימה הפגנה סמוך לכיכר פריז בירושלים בה נטלו חלק מפגינים רבים. בסביבות השעה 00:00 החלו כוחות המשטרה לפעול לפינוי המפגינים מהמקום. כוחות המשטרה כרזו למפגינים, באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים, שההפגנה איננה חוקית וכי עליהם לעזוב את המקום.

    מפגינים רבים, וביניהם הנאשם, לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין. השוטרים כרזו לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות.

    בשעה 00:05 הורה מפקד המשטרה נצ"מ יעקבי לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכיוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת ע"מ לכרוז פעם נוספת למפגינים, וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל שיידרש.

    בהמשך למתואר, קרא הנאשם למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"ז. הנאשם נעמד מול המכת"ז וחסם את נתיב נסיעתה. בהמשך לכך, נשכב הנאשם מתחת למכת"ז וחבק את ידיו סביב חלק מגחון המכת"ז, וזאת בכוונה למנוע את המשך התקדמותה ולסכל את השימוש בה. על אף דרישותיהם החוזרות של השוטרים, סירב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת, לאור זאת נאלצו השוטרים להשתמש בכוח כדי לנתק את הנאשם מהמכת"ז ולפנותו מן המקום.

    בתנועת 'הדגלים השחורים' הגיבו על הגשת כתב האישום נגד עורך הדין של התנועה עו"ד גונן בן יצחק ומסרו "דגל שחור מתנוסס מעל המעשים של משטרת נתניהו. ממשלת ישראל רודפת באמצעות דורון ידיד את מובילי המחאה נגד השחיתות. משטרת ישראל הופכת להיות זרוע ביצועית בארגון הפשע והרשע של בנימין נתניהו. גנץ, אשכנזי וניסנקורן צריכים להתבייש בכך שהם משתפים פעולה עם הרדיפה הפוליטית הזאת".



    0 תגובות