שריפת ענק בשישה בניינים בשכונת רוממה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on שריפת ענק בשישה בניינים בשכונת רוממה

    שריפת ענק פרצה הלילה בשכונת רוממה ונאחזה בשישה בניינים במקביל. כוחות הכיבוי שהגיעו למקום עמלו במשך שעות להשגת שליטה על הדליקה במקביל לפינוי דיירי הבניינים | למרבה הנס, האירוע הסתיים במספר פצועים קל בלבד אך בנזק רב לבניינים ולרכבים

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילומים: מוטי פריד | כבאות והצלה מחוז ירושלים | דוברות עיריית ירושלים

    שריפה רחבת היקף פרצה הלילה (בין שני לשלישי) בקומפלקס של שישה בניינים בשכונת רוממה בירושלים ולכדה בתוכה עשרות רבות של משפחות עם ילדים קטנים, בזמן שאלו נמו את שנתם במיטותיהם.

    תיעוד של האש בתחילת האירוע מתחת לאחד הבניינים | צילום: יעקב קיוואק

    צוותי הכבאות הראשונים שהגיעו למקום, דיווחו על אש אדירה המלחכת את הבניינים, ועל מספר רב של רכבים, מחסנים ודירות העולים באש.

    עוד דיווחו הצוותים, כי בחלונות הבתים עומדים דיירים בהם נשים וטף הזועקים לעזרה כשחלקם אף מנסים לקפוץ מהחלונות.

    למקום הוזנקו באופן מיידי כוחות רבים מכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים וכן צוותים מהיחידה המרכזית של כבאות והצלה לישראל יחידת "להבה".

    לוחמי האש שהוזנקו למקום פעלו במספר גזרות. בראש ובראשונה, חילוץ הלכודים הרבים שהיו בבתים אפופי האש והעשן כשלוחמי האש עוברים דרך "קירות" של אש ועשן תוך סיכון חיים גדול, וזאת במטרה למנוע אסון המוני במקום.

    במקביל ביצעו הצוותים פעולות נוספות ובהן: השתלטות על השריפה העצומה, מניעת התפשטות האש לכלל הבניינים ושריפתם, סריקה אחר לכודים, כיבוי החניון בו בערו רכבים רבים, ניתוק מקורות אנרגיה לבניין למניעת פגיעות חשמל וגז, וכן בוצעו פעולות מצילות חיים רבות נוספות.

    18 צוותי כיבוי-חילוץ והצלה, ו-52 כבאים ומתנדבים מתחנות מחוז ירושלים פעלו באירוע, בנוסף למנופי חילוץ של כבאות והצלה וצוותים מהיחידה המיוחדת של כבאות והצלה לישראל.

    כמו כן, מדיווח של אנשי הרפואה במקום נמסר, כי מספר אזרחים שחולצו ע"י לוחמי האש פונו להמשך טיפול רפואי במצב קל לאחר שנפגעו מהשריפה.

    לקראת בוקר, דווח על שליטה בשריפה ע"י מפקד תחנת "האומה" סגן טפסר אלי אדרי המפקד על כוחות הכיבוי והחילוץ באירוע. בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

    טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "ראשית חשוב לי לציין, כי מקצועיותם עוז רוחם ואומץ ליבם חסר הפשרות של לוחמי האש, מנעו אסון כבד מאוד הבוקר בירושלים. השריפה שפעלנו בה הבוקר, הינה שריפה האוצרת בתוכה מספר רב של תרחישי איום מורכבים בתווך האורבני האזרחי. בניינים ישנים ללא אמצעי הגנה מודרניים, צפיפות אוכלוסין גדולה, דירות מגורים ומחסנים מאולתרים וכן סיכונים רבים נוספים. אלו תרחישים ומקומות המוכרים לנו היטב מההיערכות המוקדמת שלנו, מהאירועים הרבים בירושלים, וכן מההיכרות הטובה שיש לנו עם האוכלוסייה המקומית".

    עוד מוסיף טפסר ניסים טויטו: "משמעת אזרחית והקפדה על כללי הבטיחות הבסיסיים, וכן התקנת גלאי עשן, הם הערובה הטובה והאפקטיבית ביותר למניעת שריפות וצמצום הנזקים שלהם. אנו פונים לציבור ולראשי הקהילות בירושלים, הקפידו והורו על קיום הנחיות בטיחות מצילות חיים אלו בכדי שלא נגיע לאירועים מסכני חיים נוספים כאלו".

    חובש בכיר במד"א דובי ציינוירט סיפר: "מדובר בקומפלקס בניינים שבו מתגוררות הרבה משפחות עם ילדים, הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים ניידות טיפול נמרץ, חובשים על אופנועי מד"א וכונני מד"א. כשהגענו, ראינו עשן סמיך יוצא מהבניינים ושריפה פעילה בחניית הבניין, אנשים עמדו בחלנות במרפסות ועל הגג וסימנו לנו, כוחות הכבוי החלו לכבות את האש ולחלץ את הדיירים הלכודים, גבר כבן 30 קפץ מהקומה הראשונה ונחבל באורח קל, כ- 30 מהדיירים שחולצו הגיעו אלינו".

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע הבוקר למקום, והנחה את אגפי העירייה וגורמי המקצוע לעמוד לימין הכבאים והתושבים ולהתחיל באופן מיידי עבודות ניקיון ותחזוקה בביניים שניזוקו. עבודת פינוי התושבים נמשכת גם היא. "צוותי העירייה נמצאים ועובדים במקום על מנת להחזיר את חיי התושבים לשגרה מלאה", מוסרים בעירייה.

    כבאי מחלץ פעוטה



    1 תגובות

    מיין תגובות