חוקרים באוניברסיטה העברית: לפתוח את כלל מערכת החינוך

    צבי טסלר No Comments on חוקרים באוניברסיטה העברית: לפתוח את כלל מערכת החינוך

    כפי שהראה הניסיון במדינות אירופה, פתיחת מערכת החינוך לא הביאה לעלייה דרמטית בתחלואה, לאחר שהפעילות החינוכית נוטרה היטב. החוקרים ממליצים למקד את האכיפה באזורי המסחר

    תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    12:16
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on נעצרו מחבלים שהיו מעורבים בפיגועי ירי ומטענים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חוקרים באוניברסיטה העברית הציגו את הערכתם לקבינט הקורונה ובה המלצה לפתוח את כלל מערכת החינוך. בסקירה שערכו החוקרים נאמר כי עיקר העלייה בתחלואה ממוקדת בחלקים מהמגזר הערבי הישראלי. יחד עם זאת לא נצפית האצה במגזר הכללי או החרדי.
    מצב כרגע הוא שברירי בכל המגזרים – מקדם הדבקה אפקטיבי סביב 1.

    השימוש במקדם הדבקה לאפיון התפשטות בכלל הארץ אינו מייצג היטב מכיוון שהמספרים נשלטים ע"י עלייה מקומית.

    באשר לשטחים נאמר כי ישנה התפרצות משמעותית בפלסטינאים  ביו״ש – יש למקד מאמץ בהכלה, ומניעת זליגה לתחומי הקו הירוק.

    מקדם ההדבקה האפקטיבי נראה כמיוצב סביב 1  ברוב האוכלוסייה ומעל לכך באזורים מסוימים במגזר הערבי. העלייה בתחלואה ממוקדת. זמני התגובה בשלב זה ארוכים – מספר שבועות.

    על מצב החולים בקורונה: תוספת חולים חדשים במצב קשה/בינוני ומאותרים  – פחות מ 50% מאמצע אוגוסט.

    החוקרים הביאו נתונים מהעולם, לפיהם, לפי ניסיון קודם – הולנד גרמניה ושוויץ בימים אלו  – ניתן לבלום התפרצות גם בהינתן מערכת חינוך פתוחה. בנוסף, אין תצפיות של פריצה ארצית לא במערכת החינוך שנפתחה המנוטרת היטב ולא בצוותים.

    להערכתנו אומרים החוקרים, ההאטה הנוכחית בירידה בקצב התחלואה נובעת מחוסר הענות להנחיות – ריבוי קונים. לא נמצא מתאם בין עליה בתחלואה לריכוזי אוכלוסייה וילדים.
    חיוני למקד את הפעילות באופן אזורי – ההתפתחות בשלב זה אינה אחידה. חוסר בטיפול ממוקד יגרור התפשטות מהירה לאזורים אחרים.

    החוקרים ממליצים לפתוח ומבהירים כי לא נצטרך לסוגר מהר, מקדמי הכפלה קרובים ל 1, בשילוב מספר חולים נמוך מאוגוסט, מאפשרים ביצוע התאמות במשטר הפתיחה ללא הזדקקות לסגירה מהירה. לאור זאת נידרש לשלב המשך פתיחה של מערכת החינוך בניטור גבוה .

    בכדי לשלוט בקצב ההדבקות החוקרים ממליצים למקד את האכיפה על מוקדי המסחר, מומלץ לחזק את האטת ההדבקה על ידי ביצוע מהלכים משמעותיים לחיזוק ניטור ואכיפה במסחר.

    בשורה התחתונה ממליצים החוקרים לפתוח את כלל מערכת החינוך,על ביסוס תפעול מערכת חינוך על ניסיון ממדינות אחרות – בפרט הולנד שוויץ וגרמניה. יחד עם זאת לדחות פעילות בחללים סגורים עד לזיהוי מתכונת פעולה בטוחה במדינות אחרות.



    0 תגובות