אושר בכנסת: אזרח יוכל להירשם למאגר שיגן עליו מהטרדות שיווקיות

    איתי גדסי 1 Comment on אושר בכנסת: אזרח יוכל להירשם למאגר שיגן עליו מהטרדות שיווקיות
    אורי מקלב צילום: פלאש 90
    11:58
    16.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפיזיקאי מודה: "יירוט הטילים האיראניים – נס מוחלט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה היום (שני) פה אחד את הצעת החוק אותה שיזם סגן שר התחבורה אורי מקלב יחד עם חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר אליה הוצמדה אף הצעת חוק ממשלתית, האוסרת על חברות להתקשר ללקוחות במטרה להציע להם הצעות שיווקיות,

    במסגרת החוק יוקם מאגר של לקוחות אשר אינם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות.
    כבר היום החוק אוסר על חברות לצנטק ללקוחות, זאת לאחר חקיקה שהוביל בנושא סגן השר מקלב עוד בקדנציות הקודמות, אך פרצה בחוק אפשרה לחברות להתקשר ללקוחות פוטנציאלים כדי להציע להם רכישת מוצרים.

    הצעת החוק קובעת כי הרשות להגנת הצרכן תקיים ותנהל מאגר שיכלול מספרי טלפון של צרכנים שמעוניינים להגביל קבלת שיחות שיווקיות. עוסק שיעבור על החוק צפוי לעיצום כספי של 25,000 שקלים ליחיד ול-45,000 שקלים לתאגיד – כאשר מדובר בעיצומים ברמת החומרה הגבוהה ביותר.

    כמו כן תוכל הרשות להוציא צו מנהלי להפסקה מידית של הפרה, במקרה של הפרה חמורה, ובמקרה כזה ניתן יהיה להטיל עיצום כספי הגדול פי 3 מהסכום המקורי הקבוע בחוק.

    הערכה היא שחוק זה יחסוך לחלשים ביותר עד 500 מיליון שקל בעסקאות מפוקפקות. במהלך הדיונים הרבים ביקשו בעלי חברות לאפשר להם להתקשר ללקוח ולהודיע לו על סיום עסקה, כאשר באותה שיחה יציעו לו עסקה חדשה, אך זו נדחתה על הסף.

    סגן שר התחבורה והרשות החרדית אורי מקלב אמר לאחר האישור: "נאבקנו עבור הצעת חוק זו לאחר סבל רב של צרכנים, אנשים רכשו טלפון כדי שישרת אותם אך בפועל נהפך מכשיר הטלפון למכשיר שיווק לכל דבר, אדם צריך להיות בעלים על מה שרכש ולא להיות חשוף להטרדות. זו גזילת זמן ופגיעה בהגנת הצרכן ואני שמח שמליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק שלנו".



    1 תגובות

    מיין תגובות