אושר: מענק 13,200 ש"ח למשרתי שירות לאומי חרדים שפוטרו

    איתי גדסי No Comments on אושר: מענק 13,200 ש"ח למשרתי שירות לאומי חרדים שפוטרו

    בוועדה משותפת של מספר משרדי ממשלה אושר לתת לחרדים המתנדבים בשירות הלאומי מענק חד פעמי לאור משבר הקורונה שפגע בפרנסתם. התנאים לקבלת המענק הם פגיעה של 25% לפחות בהכנסתו של המשרת כשכיר

    צילום: פלאש90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדה משותפת לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת חוץ וביטחון בראשות ח"כ חיים כץ אישרה צו שיעניק מענק חד פעמי של אלפי שקלים למשרתי שירות לאומי חרדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו בעקבות משבר הקורונה.

    המענק ניתן לאחר מאבק שניהלה וועדת העבודה והרווחה עבור המשרתים, רבים מהם בעלי משפחות, שאינם זכאים על פי חוק לדמי אבטלה בשל הגדרתם כמתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי.

    יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר: "אנחנו דוחפים ועוקבים אחר הנושא הזה כבר תקופה ממושכת. דרשנו מענקים למשרתים החרדים וגם לחיילים בעלי היתר עבודה שכבר חודשים מתנהלים ללא הכנסה וללא סיוע מהמדינה. אנחנו מחליטים היום לא לעכב את האחד עבור האחר, אבל נמשיך ללחוץ ולהילחם עבור פתרון גם לחיילים".

    במהלך הדיון עלה כי משרתים אחרים בשירות הלאומי, בהם מעל 5,000 משרתים ערבים, לא יהיו זכאים למענק. על כך הוסיף ח"כ כץ: "אנחנו רוצים לתת לכל מי שמשרת, לעודד, לתגמל ולחזק אותם, ולכן נילחם על פתרון גם עבורם".

    התנאים לקבלת המענק הם פגיעה של 25% לפחות בהכנסתו של המשרת כשכיר וכן שההכנסה החודשית לנפש משוקללת במשפחתו, כולל דמי הכלכלה המשולמים לו במסגרת השירות, אינה עולה על 4,681 ₪. סכום המענק יקבע על פי מספר חודשי העבודה של המשרת טרם או במהלך המשבר החל מדצמבר 2019 בצירוף מצבו המשפחתי- רווק, נשוי ללא ילדים או נשוי עם ילדים.

    משרת נשוי עם ילדים שעבד חודשיים-שלושה לפני שאיבד את עבודה יקבל מענק של 6,000 ₪

    משרת נשוי עם ילדים שעבד 4-5 חודשים יקבל 9,900 ש"ח

    משרת נשוי עם ילדים שעבד מעל 6 חודשים יקבל 13,200 ש"ח



    0 תגובות