ביזוי הארון וספרי הקודש בפינוי חומש; הרה"ר: "לא ראוי למדינה יהודית"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on ביזוי הארון וספרי הקודש בפינוי חומש; הרה"ר: "לא ראוי למדינה יהודית"

    לאחר הפינוי הכוחני בחומש, במהלכם בוזו בצורה קשה ארון הקודש והספרים בבית הכנסת שהושלכו והתגוללו על הרצפה, הרב הראשי לישראל שלח מכתב מחאה לשר הביטחון וכתב, "אסור בשון אופן שמראות כאלו יחזרו". מהישיבה נמסר: "אנחנו נמשיך בכל תנאי ללמוד וללמד בחומש"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) בשעות הבוקר הגיעו כוחות גדולים של צבא ומג"ב לפנות את תלמידי ישיבת חומש המתחדשת הפועלים מזה 13 שנים מתוך הישוב חומש שבצפון השומרון שנעקר בתוכנית ההתנתקות.

    במהלך הפינוי פעלו כוחות מג"ב באלימות, הרסו את ארון הקודש שבישיבה הרסו את האוהל שנבנה לשם מחסה מהגשם לתלמידי הישיבה והחרימו ציוד חשמלי.

    מדובר בפינוי השני תוך שבועיים. במהלך הפינוי שהתבצע לפני כשבוע פיזרו כוחות מגב חול באמצעות טרקטורים על הציוד האישי של 40 תלמידי הישיבה ובתוכו על ספרי הקודש של התלמידים.

    בעקבות חילול הקודש הנורא, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו פנה היום לשר הביטחון בנימין גנץ, במכתב שכותרתו " פגיעה חמורה וחילול ארון הקודש" כותב הרב הראשי אל שר הביטחון כי "תמונות של ארון קודש מחולל וספרי קודש מתגוללים על הרצפה הם מראות קשים שאינם ראויים למדינה יהודית, ואסור בשום אופן שמראות אלו יחזרו על עצמם".

    מהישיבה נמסר: הישיבה נמצאת במקום כבר קרוב ל 14 שנים ומובילה קו שאומר "אין ייאוש" לא ממצוות יישוב הארץ ולא מלימוד התורה. אנחנו נמשיך בכל תנאי ללמוד וללמד בחומש את אהבת הארץ והתורה מתוך שליחות. כיום, כשכולם יודעים שההתנתקות הייתה אסון ופעילות הישיבה זוכה לתמיכה ציבורית רחבה, מי שפועל להריסת המקום, פועל בגלוי נגד האינטרס והרצון של עם ישראל. וכשנוגעים בנקודה העיקרית, אסור לנו להתייאש ואנחנו חייבים להמשיך ולאחוז בארץ".

    ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצנו הביע זעזוע מהדברים ואמר: "זהו אירוע חריג, מבקש שייבדק לעומק. אני פונה לדרגי הפיקוד גם בצהל וגם במשטרה לחקור את העניין. תלמידי ישיבת חומש הם אנשים יקרים, שלימוד התורה שלהם הוא מחאתם. היו הרבה פינויים בעבר ולצערי כנראה עוד יהיו עד שהישוב ייבנה מחדש, עם זאת אין כל סיבה וכל הסבר לתמונות כאלו. אני מצפה שהנושא ייבדק לעומק".

     



    0 תגובות