ראש הממשלה וראש המוסד ביקרו בחשאי בסעודיה

    שלמה ריזל 2 Comment on ראש הממשלה וראש המוסד ביקרו בחשאי בסעודיה

    בדרך לפריצת דרך במו"מ להסכם שלום? ראש הממשלה נתניהו וראש המוסד יוסי כהן ביקרו בחשאי אמש בממלכת סעודיה, במקביל לביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי בממלכה

    צילום: לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן ביקרו בחשאי אתמול (ראשון) בסעודיה. כך מפרסם היום העיתונאי עמית סגל בחדשות 12. זאת, במקביל לביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בממלכה, במסגרתו נפגש גם עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

    השניים טסו במטוס פרטי שנחת בנמל התעופה ניאום. ראש הממשלה נתניהו נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן יחד עם שר החוץ האמריקאי פומפיאו, זאת במאמץ אחרון של האמריקאים לצרף את סעודיה להסכמי אברהם בטרם יתחלף הממשל הנוכחי, ובנוסף לתאם עמדות בנושא אירן. לפי אתרים לניטור טיסות, המטוס שהה על הקרקע כחמש שעות. בתום הביקור שבו ראש הממשלה וראש המוסד לארץ.

    כזכור, בחודשים האחרונים הביאו במאמצים משותפים, ראש הממשלה נתניהו והנשיא האמריקאי דונלד טראמפ להישגים מדיניים היסטוריים, בדמות הסכמי שלום ונרמול יחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות וממלכת בחריין, במקביל להסכמים אלו מצהירים כל העת ראש הממשלה וצמרת הממשלה האמריקני על הסכמים נוספים שבדרך.

    על פי הידוע, הממלכה הסעודית עומדת בראש המדינות הנוספות, איתן מנסים הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו לחתום על הסכמי שלום ומזה מספר שבועות מופעלים על מנהיגי הממלכה לחצים אמריקאיים וישראלים כבדים. יצויין, כי הסכם מסוג זה עם סעודיה יחשב לפריצת דרך נוספת ואף גדולה יותר מהסכמי השלום האחרונים אליהם הגיעה ישראל.

    כבר לפני כשלושה חודשים, עם המגעים הסופיים מול איחוד האמירויות לחתימה על הסכם נרמול יחסים, הגיעה ישראל להישג מדיני משמעותי בזירה הסעודית, כאשר הגיעו להסכמה כי טיסות ישראליות יוכלו לעבור מעל שמי סעודיה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ישר כוח גדול לכבוד ראש הממשלה על העשייה המבורכת שלו למען עם ישראל🔯