- רדיו קול חי - -

יצחק הילדיסהיימר: "בן גוריון אמר לי שלא אשנה את שמי בגלל סבא"

צילום: לע"מ

העיתונאי הוותיק יצחק הילדיסהיימר התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן סיפר על דמותו של בן גוריון והיחס שלו לציבור החרדי אז ועל הקשר המיוחד עם בן גוריון.

יצחק פותח את הריאיון ומספר, "את בן גוריון פגשתי 7 פעמים לא בתור עיתונאי אלא כאיש ארגון הנוער החרדי "עזרא". אני קראתי עליו שהוא בגיל 15 הקים ארגון עזרא בפולין. ושלחתי לו מכתב ושאלתי אותו על כך, על התנועה שהקים. לא האמנתי שהוא יענה לי והוא ענה לי בשלושה עמודים מלאים שהוא כתב את כל הארגון, ומטרות הארגון היה לעלות לארץ ישראל וללמוד עברית".

יצחק מוסיף ומספר, "אח"כ הפצתי את המכתב של בן גוריון בכל העיתונים, אחרי זמן פגשתי שני אישים, הרב שלמה גורן הרב הראשי לישראל לשעבר ושמעון פרס, והם אמרו לי דע לך שבן גוריון מחבב אותך. הסתבר לי שמצא חן בעיניו שהתעניינתי במעשיו בגיל נוער. ביקשתי להיפגש אתו ומיד סידרו לי פגישה כאיש תנועת עזרא".

על הפגישה מספר הילדיסהיימר כי מזכירו האישי יצחק נבון לימים נשיא המדינה אמר לי שיש לי רק 20 דקות, "לפני שהספקתי להתיישב הוא היה לוחם ראשי לעברות שם המשפחה, והוא לא הסכים למנות בכירים בשירות המדינה שלא עברתו את שמם, ויישר הוא אמר לי שאני לא צריך לעברת את שמי כדי לזכור את הרב של יהדות גרמניה הרב עזריאל הילדיסהיימר זצ"ל".

הילדיסהיימר מעלה אנקדוטה מעניינת מהפגישה, "הוא אמר לי בשיחה, בזמנו הוא הציע לאנשי אגודת ישראל לחוקק חוקים לשמירת התורה בארץ, הוא אמר להם תביאו 100 אלף יהודים חרדים מברוקלין ואז תצליחו להשתלט על הכנסת ואני לא אתנגד לזה".

בסיום דבריו הוסיף הילדיסהיימר, "אני לא היסטוריון אבל אם תבדקו תראו שכל זמן שאגודת ישראל ישבה בממשלה כמו בממשלה הראשונה של הרב יצחק מאיר לוין, בן גוריון לא היה שונא דת. אבל שפרשו החלו להשמיץ אותו".