נכדו של השר זלמן ארן, הרב ברוך היימן: "אמי רצתה בן כמו החזו"א"

    אסתי פלד No Comments on נכדו של השר זלמן ארן, הרב ברוך היימן: "אמי רצתה בן כמו החזו"א"

    הרב רוך היימן, נכדו של שר החינוך בתקופת ממשלתו של דוד בן גוריון זלמן ארן, מספר לראשונה בריאיון ל"מהדורה המרכזית" את הפגישה ההיסטורית בין החזו"א לבן גוריון, והפגישה של סבו עם בן גוריון לאחר הפגישה: ההתפעלות מהחזו"א והתפילה של אמו בהדלקת הנרות בעקבות דברי בן גוריון

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב ברוך היימן, נכדו של שר החינוך בממשלתו של בן גוריון זלמן ארן, התראיין הערב (ראשון) באורח נדיר ל"מהדורה המרכזית" וסיפר את הסיפור הלא ייאמן, על אחת מההשפעות של פגישת מרנא החזון איש עם דוד בן גוריון, בימי קום המדינה.

    בתחילת הריאיון אומר הרב היימן כי "מהפגישה יודעים מה שפורסם ולא מה שהיה, אמי עליה השלום גדלה בבית אתאיסט לחלוטין. מצד שני הסבא הגיע מישיבות והיה למדן והיה לו נטייה לאהבת התיאולוגיה. אותו דבר זה היה אצל בן גוריון הוא היה אוהב את הדת כתרבות" מבהיר הרב היימן.

    ראש הממשלה דאז ביקש להיפגש עם מנהיג היהדות מכיוון ש"החזון איש יצא נגד גיוס בנות ולכן בן גוריון רצה להיפגש אתו. והוא הגיע אליו לבני ברק, במהלך הפגישה הם בחלקה דיברו יחד עם עוד אנשים ובחלקה הם דיברו בארבע עיניים ואת תוכן השיחה הזאת לא נדע לעולם".

    ומה שעוד לא יודעים ואני מספר את זה עכשיו, "החזון איש לא הסתכל בבן גוריון כי אסור להסתכל בפני רשע. כל פעם שהוא ראה שבן גוריון טועה הוא אמר לו זאת בפניו ללא התנצלות. החזון איש לא קירב אותו ולא התחנף אליו", מספר הרב היימן ומוסיף כי "כשבן גוריון סיים את הפגישה הוא הלך לבית של סבא שלי לאכול צהריים, והוא סיפר לו בהתפעלות את האומץ של החזון איש".

    וכך מתאר הרב היימן את דבריו של בן גוריון לסבו, "הוא אמר לו כל מי שאני פוגש כולם משתחווים לי ומחניפים לי, והגאון הזה הוא לא שם עליי, הוא אומר לי את דעתו בפניי. אמי עליה השלום היא שמעה את הדברים הללו והם חדרו לה לאוזניים והיא לא ידעה מה לעשות עם זה. כשהיא התארסה עם אבי שהגיע ממקום אחר לגמרי ממשפחה עשירה והוא לא היה סוציאליסט. כשהגיעו לאירוסין צד החתן נתן דירה, רכב חקלאי וטלפון. וסבתא שלי שאלה מה אנחנו ניתן? והם אמרו לה אל תתני כלום, רק כשרות, טהרת המשפחה והדלקת נרות".

    מוסיף הרב היימן ומספר כי " אימא שלי לא ידעה מה זה הדלקת נרות וענייני יהדות. אימא הדליקה נרות שבת והיא התפללה שיהיה לי בן שיהיה לו אומץ כמו לרב מבני ברק".

     



    0 תגובות