פיגוע מצד דאע"ש בגבול מצרים ובגבול ירדן בעל היתכנות גבוהה

    קובי פינקלר No Comments on פיגוע מצד דאע"ש בגבול מצרים ובגבול ירדן בעל היתכנות גבוהה

    למרות העלייה בשנים האחרונות בהיקף הסחר בחומרים מסוכנים בגבול מצרים בשנה האחרונה תחת פיקודו של הרצי הלוי ירדה כמות הפעילות הפלילית ב 50 אחוז. עם זאת חוששים בצבא כי פיגוע של דעא"ש על כביש הערבה הוא אפשרי

    20:26
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on יו"ר ש"ס דרעי תוקף: "זו מלחמת שמד; נבחן את צעדינו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסתכלות דרומה מביאה אותנו בדרך כלל, להתבונן על הנעשה ברצועת עזה וסביב לה. ואולם, כך מתברר לא רק עזה על הפרק.

    בהסתכלות מרחבית לחלקה הדרומי של ישראל מבינים בצבא שמחוז סיני של דאע"ש יכול באחת להוציא לפועל פיגוע נגדנו הן בגבול עם מצרים בחסות הברחות הסמים שהיקפם הולך ועולה והן בדמות פיגוע משטח ירדן. למרות שיתוף הפעולה המאוד הדוק עם מצרים ממערב ועם ירדן במזרח, פיגוע של דאע"ש על כביש הערבה או כנגד אחד היישובים במרחב הוא בהחלט מעשי ולכך נערכים באוגדה 80.

    וכך רק בשבוע שעבר, מתחת לראדאר כמעט, חמושים אסלאמיסטיים המזוהים עם דאעש בסיני פוצצו את צינור הגז הטבעי בין ישראל למצרים לא רחוק מהגבול.

    לפי גורמי הביטחון המצריים, לפחות שישה חמושים רעולי פנים הטמינו את חומרי הנפץ מתחת לצינור בעיירה ביר אל-עבד. ארגון דעא"ש לקח אחריות על הפיגוע ופרסם זאת בהודעה רשמית של הארגון.

    אלוף פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי הצליח ליצור עם המצרים מערכת יחסים קרובה עד מאד כשהמטרה של שני הצדדים היא לבלום ולמגר את פעילי דעא"ש במחוז סיני שמקבלים את גיבוי השבטים הבדואים.

    מדובר בארגון טרור אכזרי שמדי חודש מבצע התקפה על שיירות ומוצבים של הצבא המצרי וכפי שאמרנו רק בשבוע שעבר השבית לכמה שעות את צינור הגז.

    לפי פרסומים זרים , צה"ל ביצע תקיפות נגד יעדי טרור בסיני, אבל, המחיר של הרג שוטר או חייל מצרי הוא גבוה ויש לכך השלכות ולכן בצה"ל מנהלים סיכונים והאזור ללא משילות.

    בשנת 2019 היו 350 הברחות חומרים מסוכנים ממצרים לישראל, מתוכן 52 אלימות – כאלה הכוללות אירועי ירי או מרדפים – בעלות כוללת של ארבעה מיליארד שקלים לעומת 309 הברחות בשנת 2020, מתוכן 42 אלימות, בעלות כוללת של 1.8 מיליארד שקלים.

    אחד האתגרים הגדולים של כוחות הצבא הוא השלב שאחרי המעצר. מרבית החשודים בסחר בחומרים המסוכנים מקבלים עונשים קלים במקרה הטוב, משתחררים וחוזרים לסורם. בצבא דורשים גם עונש מאסר על הסוחר הישראלי שמקבל את החומרים המסוכנים.

    בצד המזרחי צה"ל השקיע הרבה פחות כוחות ומשאבים בהגנה על הגבול הירדני

    ולמרות זאת, החשש הגדול בגבול הוא פיגוע של פעילי דעא"ש שיחצו את קו הגבול לשטח הישראלי וישתלטו על כביש הערבה. בצד הירדני יש כוחות צבא ממושמעים מאוד ושיתוף הפעולה עם צה"ל בשגרה וחירום הוא מהיר ויעיל.

    וכאמור, פיגוע של דאע"ש על כביש הערבה או כביש 10 ו-12 בדרום הוא בהחלט מעשי ולכך נערכים בפיקוד הדרום.



    0 תגובות