- רדיו קול חי - -

חדש בלניאדו: מרפאת אורטופטיקה ומיקוד ראייה

למרות העיסוק המוגבר של מערכת הבריאות במדינת ישראל ובעולם כולו בטיפול במגיפת הקורונה, במערך המכונים ומרפאות החוץ במרכז הרפואי צאנז ע"ש  לניאדו ממשיכים לפתח את השירותים הקליניים המיועדים לכלל האוכלוסיה, ולא רק לחולי קורונה. מרפאת אורטופטיקה חדשה, תפתח בשבוע הבא בלניאדו – בניהולה של גב' אהובה שפיגלמן, אורטופטיסטית ואופטומטריסטית מוסמכת בעלת נסיון רב. המרפאה תעניק טיפול ומעקב אחר ילדים עם בעיות של עין עצלה ופזילה, מתן מרשם משקפיים לילדים  וכן תיתן מענה למבוגרים הסובלים מכפל ראייה שיכולה להיווצר בין השאר כתוצאה מארוע מוחי או מבעיה סיסטמית אחרת.

כשלושה אחוזים מאוכלוסיית הילדים בישראל סובלת מעין עצלה. בעיית עין עצלה הינה בעיה קריטית לטיפול בגילאים מוקדמים, היות והקשר בין העין למח נבנה בילדות ולאחר מכן הבעיה מתקבעת כבעיה הפוגעת פגיעה משמעותית בראייה. איבחון מוקדם ומעקב צמוד בגילאי הילדות קריטיים להצלחת הטיפול. הטיפול כולל בדיקה עם טיפות הרחבה  ולאחריה החלטה על מתן משקפיים במקרה הצורך והמשך מעקב צמוד בשנים הקריטיות להתפתחות הראיה. בנוסף לכך, כל תלונת ראייה אצל ילדים מחייבת בדיקה יסודית והמשך טיפול שיאפשר  ראייה איכותית גם בעתיד.

גב' שרי פרקש, מנהלת מערך המכונים ומרפאות החוץ במרכז הרפואי צאנז ע"ש  לניאדו מסרה כי "פתיחת המרפאה הינה בשורה לתושבי נתניה והשרון ובעיקר לילדים תושבי האיזור, שיוכלו לקבל טיפול מקצועי ומקיף במרפאה, לצידם של רופאי העיניים הבכירים הפועלים בלניאדו".

מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו ציין כי "המשך פיתוח המערך האמבולטורי בלניאדו, הינו יעד אסטרטגי עבורנו. אנו רואים חובה לעצמנו להעניק את כלל השירותים הרפואיים הרלוונטיים לאוכלוסית האיזור, נמשיך לפתח את המערך גם בתקופת הקורונה"

קביעת תור ניתן להתקשר למספר 098604618