דע מה שתשיב – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר | דעה

    אריאל שרפר 1 Comment on דע מה שתשיב – מבקר המדינה 2020 \\ אריאל שרפר | דעה

    אלו דברים שהשתיקה יפה להם? מדוע ברוך הגבר אשר יבטח בהשם? ומה לעשות כדי לא לפחד כלל? "מבקר-המדינה" מחפש תשובה אחת לכל השאלות…

    אריאל שרפר צילום: טליה קניג
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דברים שהשתיקה יפה להם

    אלו דברים שהשתיקה יפה להם ויש להם שיעור (כלומר לרוב צריך לשתוק אבל אפשר וצריך לעסוק רק במה שחיוני והכרחי לציבור לדעת):

    1. עניינים ביטחוניים- כי לא כל אדם הוא מקבל החלטות גורליות ומבין את התמונה השלמה וברגע שיש יותר מדי דיבורים- יש גם הרבה יותר מדי מאזינים ועוף השמיים יוליך את הקול וחס וחלילה יקלקל את הכל. איפול וערפול בנושאים רגישים מבחינה ביטחונית יכולים להוציא לאור גדול את הנוקטים בשיטת כל דאלים גבר- אבל לסכן מאד את המתהדרים בנוצות לא להם ומפזרים רמזים עבים כפיל על פעולות מטוסים דקים כציפור נפשנו שנפגעת מפרסומים זרים. גם בעולם בו השיתוף הוא מנהג כל מקום- יש דברים שראוי להם שלא יאמרו ושאלות שעדיף שלא ישאלו. למה? ככה!

    2. עניינים מדיניים- הסכמי השלום של ישראל עם מדינות ערביות המכונים "הסכמי אברהם" לימדו אותנו שלא כדאי לדבר על דברים לפני השלמתם ואם כולם מכירים את הביטוי "רק לחמור מראים חצי עבודה" אף אחד לא רוצה להיחשב לחיה שתפקידה העיקרי הוא לחטוף מכות-צד מרוכביה ולשאת משאות כבדים או בלתי חוקיים (כפי שיכול להיווכח כל מי שיוצא לו לשהות בשטחים פתוחים סמוך לישובים בדואיים). ההסכמים על שלום המכונים בשמו של אברהם אבינו- יכולים ללמד אותנו משהו מהליכותיו הטובות הרבות- כשאמר לנעריו לשבת עם החמור- והלך עם יצחק בנו אל הלא נודע ומדובר- שהפך להיות הניסיון הגדול בחיי אברהם ויצחק והסנגור הגדול על עם ישראל לעתיד לבוא ובכל שנה מחדש בימים הנוראים. לו חכמו מנהיגי ההווה שישכילו לקחת דוגמא מאבות האומה בעבר ולא לספר לכולם על כל השיחות מעבר להר-המוריה המודרני בהשארת דברים סמויים מן העין- כי בהם הברכה מצויה.

    3. עניינים בריאותיים- דבר חדש יחסית תחת הכותרת "שהשתיקה יפה להם" כי אין צורך לרוץ ולספר לכולם עם כמה חברות המייצרות תרכיב חיסון לנגיף המדובר בעולם נחתמה עסקה לרכישתו, כמה זה עלה, ומתי בערך זה יגיע בכמות שתספיק לכולם. או שלא. מעבר לרגישות העסקאות ועניינים בלתי פתורים שבין פייזר למודרנה ועוד כמה מפתחי חיסונים עלומים ואלמונים- הפרסומים המוקדמים והמפורטים מדי על החיסונים העתידיים ברוב כלי התקשורת מסוכנים ברמה גבוהה בשל חשש מירידת מתח ברצינות היחסית לסכנה מהמגפה וזלזול בה חס וחלילה ברמה שמסכנת אישית ואולי גם ציבורית.

    יש עניין נוסף של צורך בשתיקה בנושא הבריאות כי תמיד יהיו כאלה שיעבירו ביקורת על התנהלות המדינה ברכישת חיסונים עתידיים במקום לגלות תמימות דעים ולומר עלינו לשבח על עצם המאמצים ובמיוחד על עסקאות שכבר נחתמו. במקום להיות פסולי חיסון- עדיף לחפש את נקודות האור בתוך החושך הגדול מדי למרבה הצער ולהמשיך לגלות אחריות לנו ולסביבתנו עד שבעזרת השם רופא כל בשר ומפליא לעשות יעלה ויבוא החיסון לארץ הקודש ויעביר מגפה מנחלתנו- ויפה שעה אחת קודם.

    בהשם אנו בוטחים

    ידוע לכל שעל הדולר האמריקני מופיע למעלה המשפט המפורסם(וכאן הוא מתורגם): "בהשם אנו בוטחים".
    ידועים גם הפסוקים בספר תהילים המופיעים בהלל: "טוב לחסות בהשם מבטוח באדם"- "טוב לחסות בהשם מבטוח בנדיבים".

    נכון לכתיבת שורות אלה יש אדם שהוכרז כנשיא ארה"ב ושמו ג'ו ביידן שזכה לברכות ממנהיגים בכל רחבי העולם (כולל ישראל) ושהחל בהרכבת ממשלו- ובבית הלבן יושב נשיא מכהן בשם דונלד טראמפ שללא ספק הוא הנשיא האמריקני שזכה להכי הרבה ברכות מישראל- שמסרב להכריז על הפסדו בבחירות לנשיאות ונערך למאבק משפטי להוכיח את ההפך- כלומר את נצחונו.

    לא משנה מה תהיה התוצאה- ההצעה שלי לכולם היא לזכור את הכתוב על הדולר ואת הפסוקים מספר תהילים- ולבחור בכל יום במלך העולם ולהתפלל שנהיה תמיד תחת חסותו והגנתו שאין טובה ממנה לישראל ולכולם וברור שהנהגתו טובה יותר מכל אדם.

    ברוך הגבר אשר יבטח בהשם והיה השם מבטחו- בכל מקום וכל הזמן- ולא משנה מי יושב בבית הלבן!

    הפחד ומשול

    בכל יום יוצאת בת-קול בצורת הודעה לעיתונות ומפחידה אותנו על מבצע-צבאי גדול או מלחמה בחלק זה או אחר של הארץ בדרך כלל בדרום או בצפון. חשוב להפחיד כל הזמן את האזרחים כדי שתמיד יהיו מוכנים לכל תרחיש אכיש ומפיש יהא קיצוני ובדיוני ככל שיעלה על דעת המוציא לאור את ההפחדה התורנית(או החילונית) שסוף העולם קרב וכדאי לחזור בתשובה יום קודם(האמת שכדאי לעשות זאת בכל יום בלי קשר למצב הביטחוני או לפינת ההפחדה היומית).

    כמי שזכה השבוע לקחת חלק קטן בהכנות ליום פקודה להגנת ארץ הקודש וקיבל מדי פעם תחושה של הפחדה בחסות המדינה- אני מרשה לעצמי לכתוב שלמרות שהארץ רחבה והאויבים צרים עלינו מכל הכיוונים- חשוב לזכור שכל העולם כולו גשר צר מאד(ובכל זאת מדהים שטנק מצליח לעבור עליו) והעיקר לא לפחד כלל! למה? כי מי שמאמין(וגם מתאמן בין בכוח בשטח ובין בכוח התורה) לא מפחד את האמונה לאבד. אז אין לי תשובה היכן תהיה המערכה הצבאית הבאה, אבל יש לי את החיסון המושלם לכל הפחדים כולם וזו האמונה הפשוטה בבורא-עולם.

    הרבה שאלות ותשובה אחת לכולן. זה כל-כך פשוט שלפעמים אין אפילו צורך לשאול. רק להאמין.

    רוצים לבקר את המבקר? [email protected]



    1 תגובות

    מיין תגובות