גורמי המודיעין מעריכים: יהיה קשה להמנע ממערכה בעזה

    קובי פינקלר 1 Comment on גורמי המודיעין מעריכים: יהיה קשה להמנע ממערכה בעזה

    על פי הערכת גורמי המודיעין בצבא, יהיה קשה להמנע ממערכה נוספת בעזה | ומה הקשר בין שנת שמיטה לעזה?

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במערכת הבטחון מתגבשת יותר ויותר הדעה, כי מערכה נוספת בעזה היא ענין של זמן וכי יהיה קשה להמנע ממערכה שכזו.

    וכך, ימים אחדים לאחר חשיפת מנהרת הטרור שנחפרה למרחק של 2 ק"מ ממרחב חאן יונס ובעומק של עשרות מטרים, והיתה מיועדת לעת מלחמה מעידה על כוונות החמאס במרחב.

    הסכמי השלום עם האמירויות ובחריין ומגפת הקורונה המשתוללת בעזה, מביאים את הצבא להבנה שהנורמליזציה עשתה חיבורים בין הגי'האד לחמאס ולחיזבללה והתחזקות הצירים הללו אינה טובה. איראן מאד משמעותית לגבי עזה והיא לא תבחל באמצעים ,בידע ובכסף כדי לפגוע בתהליך בדרכים שלהם.

    גם הבחירות בארצות הברית מאד משמעותיות לגבי המרחב ואם הגישה בשנים האחרונות בימי ממשל טראמפ היתה מאד טובה לישראל לא בטוח שהדברים יהיו כך גם בעתיד,כך ששילוב כל שלוש נקודות אלו בהחלט יכולים להביא למצב אחר בגיזרה.

    אבל לא רק עזה על הפרק.

    בהסתכלות מרחבית לחלקה הדרומי של ישראל מבינים בצבא שמחוז סיני של דאע"ש יכול באחת להוציא לפועל פיגוע נגדנו הן בגבול עם מצרים בחסות הברחות הסמים שהיקפם הולך ועולה והן בדמות פיגוע משטח ירדן. למרות הפעולה המאד הדוקה עם ירדן פיגוע של דאעש על כביש הערבה או כנגד אחד היישובים במרחב הוא בהחלט מעשי ולכך נערכים באוגדה 80.

    ואחרי מה שאמרנו בחזרה לעזה. בצבא מבינים שלמרות חשיפת המנהרה שהחמאס אינו רוצה מלחמה וישנו רצון להגיע לרגיעה. זו המדיניות אבל כלל לא נראה שזה הולך לקרות בקרוב. מחד הדרישות בנושא השו"ב מצד החמאס הולכות וגדולות ומאידך רק בשבוע שעבר עשה החמאס מאמצי ריסון רבים כדי למנוע תגובה של הג'יהאד כנגד ישראל ואף שלחו פעילים לשטחי שיגור כדי לעצרם.

    ואכן, ההערכה בצבא כי אכן ברקים פגעו במשגרים ובטילים ששוגרו במוצאי שבת האחרון, אבל בהחלט לא מקבלים זאת. התחנונים של החמאס כבר כמה דקות לאחר השיגורים מראים זאת. אבל בצבא כאמור הפנקס פתוח.

    אבל הערכות לגבי הסכם או לחימה הן תמיד הערכות.

    סיפור קטן שיכול להמחיש זאת.

    בשנה שעברה ערב חיסולו של בהא אבו אל עטא מפקד הגיהאד טען השב"כ כי בתגוסה ירה החמאס מאות טילים לשטח ישראל ולכל מיני טווחים. בצבא חשבו אחרת לחלוטין ואף הביאו את הדברים להכרעת שר הביטחון אז נפתלי בנט שהכריע בעד התקיפה. הסוף ידוע אף טיל של החמאס לא נורה לשטחנו.

    ומה הקשר בין שנת השמיטה לעזה?

    מתברר ששנת השמיטה שתחול בשנה הבא יכולה להיות הזדמנות כלכלית משמעותית לעזה בדמות הכנסת סחורה חקלאית מעזה לישראל וסוחרים רבים כבר מתחילים לעשות עסקאות בנושא. אז אולי דוקא משנת השמיטה יבוא השלום? נמתין ונדע. כרגע הצבא מתכונן ללחימה, מתכנן תוכניות חדשות ומקוריות ומכין עצמו למה שצבא צריך להיות מוכן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גאונים! איך הם חשבו על זה!!