תושבי הר נוף מתלוננים: "העבודות הפכו את הכניסה והיציאה מהשכונה לסיוט"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תושבי הר נוף מתלוננים: "העבודות הפכו את הכניסה והיציאה מהשכונה לסיוט"
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תושבי שכונת הר נוף בירושלים, סובלים בחודשים האחרונים מעומסי תנועה כבדים ביציאה מן השכונה. זאת, עקב עבודות הרכבת הקלה ברחוב כנפי נשרים וברח' הרב צבי יהודה. אבל לא רק תושבי השכונה, גם האוטובוסים ומסוף הר נוף נפגע קשות כתוצאה מהעבודות. האוטובוסים המשרתים את תושבי השכונה ומשם יוצאים לשכונות אחרות בירושלים, אינם יוצאים בזמן כתוצאה מהפקקים, וממילא כל הנסיעות מתעכבות ולא יוצאות בזמן.

    לפני מס' חודשים החלו עבודות התשתית להנחת מסילות לרכבת הקלה שתגיע משד' הרצל עד לפאתי שכונת הר נוף. לאחר אין ספור עיכובים והתנגדויות הן של בעלי העסקים בכנפי נשרים, והן של תושבי השכונה, הפרוייקט יצא לדרך. כשהחלו העבודות צמצמו באופן משמעותי את נתיבי הנסיעה בשני הכיוונים ברחוב, חניות לרכבים בוטלו – והכל כמרקחה.

    א. תושב הר נוף שעמו שוחחתי אומר: "אתה לא מבין מה הולך פה כל יום בכל שעות היום. בבוקר לצאת מהשכונה יכול לקחת חצי שעה עד היציאה, כנפי נשרים פקוק מאד בבוקר ובשעות השיא של אחה"צ. כל העבודות כאן פגעו באורח החיים של השכונה, אוטובוסים לא יוצאים בזמן".

    יצאנו לשטח לראות את הנעשה, ואכן, לא קל להגיע לשכונה ולא קל לצאת. צריך לזכור שבכנפי נשרים יש הרבה חנויות, משרדים – אליהם מגיעים מדי יום מאות עובדים. חניות אין. אוטובוס שיוצא מהמסוף כשהתחנה הראשונה שלו היא בכנפי נשרים יכול לקחת לו 25 דק' נסיעה שלוקחת 2 דק'. הפקקים נוראיים בשעות השיא, הנסיעה איטית מאד, וצריך להצטייד במידה רבה של סבלנות בכדי לעבור את הרחוב הזה.

    שוחחתי עם אחד מהנהגים של אגד והוא אומר, "צריך להבין נהג שיוצא בזמן ונתקע בפקקים הללו של כנפי נשרים – כל סדור העבודה שלו לאותו יום משתבש. הוא לא מגיע בזמן לנסיעה הבאה, ואח"כ כשחוזר לשכונה שוב פקקים וכך יוצא שהרבה נסיעות יוצאות באיחור רב והכל בגלל העבודות, שאף אחד לא יודע מתי יסתיימו". בנוסף, "גם יציאה אחרת שהייתה לשכונה, נחסמה לצורך עבודות אחרות כך שהכל פה נורא ואיום מדי יום".

    מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בימים אלו מתבצעות עבודות לפתיחת היציאה התחתונה מרחוב חזקיהו רבין המתוכננת לחודש ינואר 2021. היציאה תאפשר גישה נוספת משכונת הר נוף לעיר, ללא מעבר ברחוב כנפי נשרים, ובכך, תיפתר בעייתם של תושבי השכונה".



    0 תגובות