נתניהו לפומפאו: "לעם הספר לא היה ידיד טוב יותר"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו לפומפאו: "לעם הספר לא היה ידיד טוב יותר"

    בהצהרה משותפת שנראתה כמו סיכום ארבע שנות כהונה של הנשיא האוהד ביותר בכל הזמנים, הביע ראה"מ את הערכתו הרבה לנשיא טראפ ומזכיר המדינה פומפאו, על המלחמה הבלתי מתפשרת באיראן וההכרה בי-ם ובגולן, "הודות לנשיא טראמפ יכולנו לכונן שלום עם שלוש מדינות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) הצהרה משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שככל הנראה תהיה ההצהרה האחרונה עם הגורם הבכיר ביותר בממשל טראמפ. נתניהו ערך סיכום של שנות כהונתו של טראמפ ושיבח את העבודה המשותפת וחסרת התקדים נגד הגרעין האיראני.

    בפתח ההצהרה אמר נתניהו, "מזכיר המדינה מייק פומפאו, מייק, הייתה לנו הרגע שיחה מאוד פרודוקטיבית ואישית בזמן שהסתכלנו על חומותיה של ירושלים. זה הזכיר לי כמה הקשר שלך למדינה היהודית הוא עמוק ומשמעותי. הענקתי לך במתנה תנ"ך ואמרתי שלעם הספר לא היה ידיד טוב יותר, ואני מתכוון לכך. ברצוני להביע גם את הערכתי לידידות האישית שלנו וכל מה שנלווה לה. לכן, כל מילה שאני אומר כאן מגיעה מהלב".

    ראה"מ סיכם את תרומתו הגדולה של פומפאו לישראל ואמר, "מייק, במשך ארבע השנים האחרונות עבדנו יחד קרוב. תחילה כשהיית מנהל ה- CIA ולאחר מכן כמזכיר המדינה. משתי נקודות התצפית הייחודיות האלה, אתה רואה ממקור ראשון הוכחות למה שאמרתי במשך שנים רבות: שלארצות הברית אין ידידה טובה ממדינת ישראל, ואתה יכול להעיד על כך במגוון דרכים. אבל עבדת גם קשה כדי להוכיח את הדבר השני שאמרתי במשך שנים רבות, ואתה תרמת לכך רבות באופן אישי, שלישראל אין ידידה טובה בעולם מארצות הברית".

    נתניהו סקר את ההישגים הכבירים של הנשיא טראמפ, "במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ והצוות הנפלא שלו בראשותך, בראשות השגריר פרידמן, ג'ארד קושנר ואחרים, הברית של ישראל עם ארצות הברית הגיעה לגובה חסר תקדים. הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בירושלים כבירתה של ישראל והעבירה את שגרירותה הנה; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בריבונות ישראלית על רמת הגולן".

    נתניהו הוסיף גם אתיאת ההישגים המדיניים והמלחמה באיראן "הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את המגה-טרוריסט קאסם סולימאני; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הציעה את תכנית השלום הראשונה המציאותית באמת בין ישראל לפלסטינים; והודות לנשיא טראמפ ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן".

    ראש הממשלה הביע את תודתו לממשל טראמפ, "ישראל אסירת תודה עמוקה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה, יחד איתך ועם האחרים בצוות, על מנת לחזק את ישראל ולקדם שלום, וישראל אסירת תודה עמוקה לך מייק על תמיכתך הבלתי מעורערת".

    נתניהו הוסיף והודה שוב למלחמה הבלתי מתפשרת בתמנון האיראני המסוכן, "הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור".

    עוד הוסיף, "פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים" אמר נתניהו נחרצות.

    בסיום דבריו הודה ראש הממשלה נרגשות למזכיר המדינה, "על כל זה ועוד, ישראל אסירת תודה לך. אני אסיר תודה לך. תודה לך מייק על הידידות הנהדרת שלך ועל תרומתך יקרת הערך לברית ביננו ולביטחונה של ישראל ולהרחבת מעגל השלום. תודה לך ידידי, ואנו מקווים לראותך שנה הבאה בירושלים".

     



    0 תגובות