תוכנית ההסדרה של בתי הכנסת בבית שמש יוצאת לדרך

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on תוכנית ההסדרה של בתי הכנסת בבית שמש יוצאת לדרך

    ר"ע ב"ש ומיזיק תיק ההנדסה הרב שמואל גולדברג הובילו מהלך להסדרת בתיהכנסת ברמת בית שמש ד'. התוכנית: העיריה תקים ותפתח בתי"כ ברמת גימור גבוהה, המבנים יימסרו לקהילות שניגשו להליך מסודר שנפתח בשבוע האחרון ויקבלו את המבנים בשכירות תמורת סכום נמוך ותוך 3 שנים יוכלו להתחיל הליך של הקצאת קבע

    בית שמש | תמונת ארכיון, אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קצב הגידול בעיר בת שמש נמצא במקום גבוה באופן משמעותי משאנחנו מכירים ביחס לכל עיר אחרת. בעיר שהכילה כ-50,000 תושבים בתחילת העשור הקודם, מתגוררים נכון להיום 140,000 תושבים והמספר הזה צפוי לזנק בשנים הקרובות. בין ירושלים לבני ברק, בדיוק בפאתי הדרך, מצאו להם הדור הצעיר בית חדש מה שהוביל להתפתחות המהירה של העיר.

    אלא שהאכלוס המהיר של אלפי תושבים בשכונות החדשות תוך זמן קצר, הוביל למחסור משמעותי במבני ציבור וכך מצאו את עצמם תושבי רמת בית שמש ג' שהתאכלסה לפני שנים אחדות ללא בתי כנסת ומבני חינוך מה שהוביל לבינוי והצבה לא מוסדרת של בתי כנסת בשטחים הציבוריים דבר זה גרם להליכים משפטיים כנגד מספר רב של קהילות.

    בעבר, בשכונות הקודמות שאוכלסו, התהליך של הקמת בית כנסת לקח בין שנה וחצי לשלוש שנים, מה שגרם לכך שנפתחו בתי כנסת ללא היתרי בנייה ובוודאי שבלי חיבור בסיסי לתשתיות כמו מים וחשמל. דבר המהווה סכנת נפשות של ממש.

    את המגמה הזו החליטו בעיריית בית שמש לשנות. לראשונה בדברי ימיה של העיר בית שמש וכלקח מאירועי עבר, לצד גינות, עצים ומתקנים שכבר עומדים בשכונות לתפארת, העירייה בהובלת ראש העיר עליזה בלוך ומחזיק תיק הנדסה הרב שמעון גולדברג, רכשה, הקימה והכשירה מבנים זמניים שישמשו כבתי כנסת בשכונות החדשות רמת אברהם ורמת בית שמש ד'.

    המבנים שהוקמו ברמת פיתוח גבוהה ויסודית על פי הסטנדרטים הגבוהים ביותר, יימסרו לקהילות שניגשו להליך מסודר שנפתח בשבוע האחרון ויקבלו את המבנים בשכירות תמורת סכום נמוך ותוך 3 שנים יוכלו להתחיל הליך של הקצאת קבע.

    יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ומחזיק תיק הנדסה הרב שמעון גולדברג אמר, "תושבי השכונות החדשות לא זוכרים את ההיסטוריה של הקמת שכונות חדשות בבית שמש אך מי שזוכר יודע ומבין שרשמנו התקדמות משמעותית. תוך שלושה שבועות ייפתחו המבנים שהקימה העירייה עבור בתי הכנסת ופותחו עם תשתיות ברמה הגבוהה ביותר ובקרוב גם ייפתחו המקווה וטיפת החלב כשגינות משחקים, עצים ומתקנים כבר עומדים לרווחת התושבים".

    גולדברג הוסיף, "אני מחזק את התושבים שמתארגנים באופן מסודר, כדת וכדין וחשוב להעביר מסר ברור, בהתאם לחוו"ד משפטית קבוצה שתפלוש למבנה לא תוכל לקבל או להיכלל ברשימת המבקשים בית כנסת".

    ראש העיר ד"ר עליזה בלוך הוסיפה, "המטרה שלנו בראש ובראשונה היא לשנות את השיח ולייצר אמון עם התושבים והקהילות. ההליך המסודר שייעשה באופן מתואם עם שקיפות כדת וכדין יאפשר לנו לייצר משילות, אכיפה וסדר בשכונות. כל קהילה מגובשת שבאה לשכונה והגישה בקשה מסודרת תקבל מענה הולם מאיתנו".

    כאמור, על רקע הליכים משפטיים שמתנהלים בימים אלו אל מול בתי כנסת שהוקמו באופן לא חוקי, בעיריית בית שמש אף מובילים בימים אלו מהלך הסדרה והכשרה של אותם מבנים.

    בפגישה שהתקיימה השבוע בלשכת ראש העיר, הנחתה ד"ר בלוך להקים צוות מיוחד שיוביל את המתווה. השבוע כבר גובש הצוות שיורכב מבכירי העירייה, יועמ"ש עיריית בית שמש עו"ד מיקי גסטוירט וצוות הלשכה המשפטית, ראש מטה לשכת ראש העיר יוחנן מאלי, מחלקת נכסים ואגף הנדסה. הצוות המקצועי כבר החל בעבודתו ויגיש מסקנות לראש העיר בתוך שבועיים.

    העירייה מצידה תצא בהודעה מפורטת לגבי תהליך ההסדרה. בעירייה אמרו כי המהלך של הקמת והכשרת מבנים ברמה ד' ובשכונת רמת אברהם הובילו לכך שלא הוצבו מבנים באופן בלתי חוקי. כעת, אומרים בעיריית בית שמש, היעד הוא להסדיר גם את המבנים ברמת בית שמש ג'.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      כמה שקרים בכתבה אחת
      100000 ש"ח השכרה על קראוון ל3 שנים זה סכום אסטרונומי

    2. 1

      שקר וכזב אף אחד לא מעונין בז עובדה שבעלזא קיבלו הקצאת קבע 2000 מטר ברמת אברהם בלי שיש להם היום קהילה בכלל