- רדיו קול חי - -

וועדת החוקה אישרה את הגדלת הקונים בחנויות הגדולות

ועדת החוקה אישרה היום (חמישי) את הצעת היו"ר ח"כ יעקב אשר להגדיל כמות הקונים בחנויות גדולות מ-4 ל-10 והן ייכנסו לתוקף מיד. היו"ר ח"כ יעקב אשר השוהה בבני ברק ביקש מח"כ מיכאל מלכיאלי למלא את מקומו בראשות הוועדה כדי להעביר את התקנות במיידי.

התקנות צפויות להיכנס לתוקף בשעות הקרובות, עם פרסומן ברשומות.

אתמול בדיון דרש היו"ר ח"כ יעקב אשר ליצור קטגוריות לחנויות קטנות וגדולות, אישר קבינט הקורונה את התקנות להגדלת התפוסה המרבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל 7 מ״ר משטח החנות ולא יותר מ-10 אנשים. בכל מקרה התפוסה המותרת לא תפחת מ-4 אנשים כפי שאושר עד כה.

היו"ר, ח"כ אשר, החליט על כינוסה של הוועדה הבוקר, כדי להקדים את כניסתן לתוקף, מאחר וללא אישור הוועדה, התקנות ייכנסו לתוקף רק כעבור 24 שעות.

עו"ד נינא כהן קרן ממשרד הבריאות אמרה: "בעקבות הדיונים בוועדה, הוחלט על דיפרנציאציה בין חנויות קטנות לגדולות אך חשוב לזכור שאנחנו עדיין לא בשלב השלישי של פתיחת המסחר. מטרת התיקון היא להקל על התור בכניסה לחנות". עוד אמרה "אם נראה שזה עובד יפה ואין התפרצות של תחלואה ייתכן ונגדיל את המספר".

לשאלת מ"מ היו"ר ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), למה לא לאפשר באיי התיירות שהם ירוקים תפוסה גבוהה יותר, השיבה כי "התיירים נכנסים עם בדיקה אחת וזה לא בהכרח אומר שהם אינם חולים, יש גם בעלי פטורים ותושבים, כך שאין חסינות מלאה, אך יש הסתמכות על כך שהסיכון נמוך יותר אך גם ההקלות צריכות להיות מידתיות".