רופאים מזהירים ממשחק המגנטים לילדים: "סכנת חיים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on רופאים מזהירים ממשחק המגנטים לילדים: "סכנת חיים"

    בקופה האחרונה מגיעים ילדים לביה"ח לאחר שבלעו חרוזי מגנטים קטנים הנמצאים במשחקי הילדים. הסכנה היא כי הכדורים יתחברו בשני צידי לולאות המעי ויגרמו לחור שמהווה סכנת חיים

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודשים האחרונים הגיעו לחדרי המיון לילדים אצלנו כאן ב"דנה-דואק" באיכילוב ובבתי חולים נוספים, מספר מקרים של ילדים שבלעו מספר חרוזי מגנט קטנים הנמכרים בחנויות משחקים.

    התופעה מסוכנת במיוחד שכן המגנטים נפרדים במהלך מסלולם במעי ועלולים להתחבר משני צידי לולאות מעי וליצור בכך חור במעי מה שהינו מצב מסכן חיים.

    הפעוט הראשון שדווח עליו נותח כמצב חירום עם חסימת מעי. שניים נוספים אושפזו אצלנו עם צילומים חוזרים במשך הלילה על מנת לעקוב אחרי תנועת החרוזי מגנט במעי. והאחרון הגיע השבוע עם מספר חרוזים שנתקעו וחסמו את הוושט. ד״ר אמיר בן טוב מומחה בגסטרו ילדים ממוסדנו שלף את כל המגנטים בחדר ניתוח בעזרת גסטרוסקופיה דחופה.

    "אני ממליץ בחום על הורדת הצעצוע מהמדפים" מוסר ד״ר אורן תבור, רופא בכיר במיון ילדים שמוסיף ״בכל חנות צעצועים נמצאים המגנטים האלו ובעוד ילדים בני 8 מרכיבים מהם יצירות, האחים הקטנים, הפעוטות, מכניסים לפה ומגיעים לכאן במצב מסוכן. פניתי לארגון ׳בטרם׳ אשר התחיל לקדם את הנושא מול משרד הכלכלה על מנת לעצור את ייבוא המשחק ולעצור את המקרה הבא".

    אמא של פעוט בן השנתיים ששוחרר השבוע לאחר שעבר ניתוח חירום מוסיפה "אני מבקשת מכל ההורים להעיף את המגנטים האלו מהבית. הילדה שלי כמעט מתה בגלל שטות ואת הלילה הנורא שעמדו מחוץ לחדר ניתוח בשלב שהרופא שלף לה מגנט מגנט מהמעי אני לא מאחלת לאף אחד. חשוב להרחיק את זה מילדים כי זה פשוט אסון".



    0 תגובות