ראה"מ: "היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד"

    לראשונה נחת שר החוץ הבחרייני יחד עם משלחת של שרים נוספים ממלכת בחריין. שר החוץ נפגש עם ראה"מ נתניהו במעונו יחד עם מזיכר המדינה פומפאו למפגש פסגה טרילטרלי. נתניהו הודה למלך בחריין ולנשיא ארה"ב, "הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו"

    לקראת ההצהרה התקשורתית צילום: פלאש90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסכם השלום עם ממלכת בחריין. היום (רביעי) נחת לראשונה שר החוץ של בחריין עבד-אללטיף אלזיאני בישראל יחד עם שרים נוספים מבחריין, שר החוץ נפגש עם שר החוץ אשכנזי  במשרד החוץ ועם נשיא המדינה רובי ריבלין במעונו. לאח"כ הגיע שר החוץ לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפגש עמו, יחד עם מזכיר המדינה של ארה"ב מייק פומפאו.

    לאחר המפגש פסגה טרילטרלי במעון ראה"מ, יצאו השלושה להצהרה משותפת במעון.

    ראש הממשלה נתניהו פתח את ההצהרה ואמר, "רק לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון, חתמנו על הסכמי אברהם המכוננים. ברצוני להודות לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולצוות השלום המוכשר של הנשיא, בראשותו של ג'ארד קושנר, על מנהיגותם וחזונם בקידום השלום ההיסטורי הזה".

    נתניהו הבהיר את גודל ההישג ואמר, "שלושה הסכמי שלום בששה שבועות. אני לא חושב שאפשר להתעלות על זה. היום אנחנו עושים היסטוריה שוב. זהו הביקור הרשמי הראשון אי פעם של משלחת שרים מממלכת בחריין למדינת ישראל. הוא מסמל ציון דרך חשוב נוסף בדרך לשלום בין שתי מדינותינו ולשלום באזור".

    נתניהו דיבר על השלום עם בחריין ואמר, "השלום בין ישראל לבחריין בנוי על יסודות יציבים של הערכה הדדית ואינטרסים משותפים. בדומה לישראל, בחריין מכבדת את העבר בזמן שהיא מאמצת את העתיד. בדומה לישראל, בחריין קטנה בגודלה אך גדולה בשאיפותיה. בדומה לישראל, בחריין בנתה כלכלה משגשגת באמצעות טיפוח חדשנות ומיזמים חופשיים".

    ראה"מ הוסיף, "היום, מה שאנחנו עושים בביקור הזה הוא הרחבה של אותם תחומים רבים. מכיוון שמה שאנו עושים הוא לאפשר זרימה חופשית של רעיונות, ממציאים, יזמים בין ישראל לבחריין בשני הכיוונים. אנו משחררים כוח כלכלי אדיר ורב עוצמה, וכוח לשלום לטובת שני העמים שלנו".

    ראש הממשלה פנה לשר החוץ ואמר, "שר החוץ אלזיאני, אנא מסור למלך חמד את הערצתי הכנה להנהגתו האמיצה ובעלת החזון. ב- 2019, הוד מעלתו אירח פסגה כלכלית אזורית שהביאה יחד בחריינים, ישראלים, אמריקאים – נציגים מכל רחבי המזרח התיכון ומעבר לו".

    נתניהו הוסיף, "הפגישה ההיא, שבזמנו זלזלו בה, הייתה למעשה כרוז לדברים טובים שהיו עתידים לבוא. זה היה צעד חשוב מאוד בדרכנו המשותפת לפיוס ושלום. היום המלך חמד ואני בונים גשר של שלום שרבים אחרים יחצו בעתיד".

    ראש הממשלה פנה לשר החוץ ואמר, "מזכיר המדינה פומפאו, מייק "אני מודה לך שוב על ידידותך הבלתי מעורערת. איני אומר זאת כמס שפתיים – ידידות בלתי מעורערת, מתמשכת בכל הזמנים".

     

    על רקע הסערה אחרי הבחירות בארה"ב אמר נתניהו, "אני מבקש ממך למסור לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה, ואת הערכתה של אומתנו אסירת התודה על כל מה שהוא וממשלו עשו למען מדינת ישראל ולמען השלום. לישראל ובחריין היו קשרים רבים לאורך השנים. אבל בכנות רבה, היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם אלה לא היו נחתמים, ללא תמיכתו החיונית של הנשיא טראמפ ומנהיגותו".

     

    ראש הממשלה הוסיף בסיום ההצהרה ואמר, "בנוגע לשאלה של השגרירויות, אנחנו מוכנים לעזור. עד כמה שאני יודע, יש שגרירות אחת או שתיים פנויות שהינן זמינות. תודה רבה לכם. תודה מייק, תודה שר החוץ. זהו יום נפלא לשלום".

     



    0 תגובות