8 בארות מים באוקראינה נחנכו בסיוע ישראל: השגריר: "תיקון עולם"

    שלמה ריזל 1 Comment on 8 בארות מים באוקראינה נחנכו בסיוע ישראל: השגריר: "תיקון עולם"
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארות ישראל. אמש חנך שגריר ישראל באוקראינה, הרב ז'ואל ליאון, שמונה בארות מים בעיר זאייצבה וקודמה ו"מרכז חוסן" בסברדונייצק שיסייע בטיפול פסיכולוגי המוענק ל-700 ילדים ובני משפחותיהם.

    הפרויקט, הינו יוזמה של סוכנות הסיוע הבינ"ל של מדינת ישראל, משרד הביטחון והשגרירות הישראלית באוקראינה, יצאו לפועל בעקבות בקשת נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, לסייע לתושבי מזרח אוקראינה שטרם התאוששו מהקרבות באזורם.

    למי שתוהה מדוע השמחה כה רבה על בארות מים כפי שהשיגו מים בעולם העתיק, נסביר כי בארות המים הם מקור מי השתייה היחיד של תושבי זאייצבה וקודמה והם יעניקו מי שתיה נקיים למאות תושבים בעיר.

    הפרויקט בוצע בשת"פ עם ארגון האו"ם לפליטים UNHCR והקואליציה הישראלית לטראומה.

    שגריר ישראל באוקראינה, ז'ואל ליאון אמר בחנוכת הבארות: "תיקון עולם' הוא ערך יסוד ביהדות והיווה אור לרגלינו בהחלטה לסייע לתושבי האזור באמצעות ידע וטכנולוגיה ישראלית. זה אך סמלי שחנכנו את הפרויקט בשבוע בו אנחנו קוראים את פרשת 'תולדות' המדברת על הבארות שחפרו אברהם ויצחק".

    תושבת הכפר קודמה, הודתה מאוד לישראל על הסיוע ואמרה: "לחיות בלי מים זה רע מאוד. פעם היינו יוצאים מהכפר כי הבאר הזו נהרסה. יש לנו מי גשם, אבל הייתי רוצה שבתי ונכדתי ישתו מים נקיים. ועכשיו הבארות תקינות והמים לא יזדהמו".



    1 תגובות

    מיין תגובות