ביהמ"ש קיבל את עתירת תושבי סירקין: פתרונות תחבורה לפני בניה

    איתי גדסי No Comments on ביהמ"ש קיבל את עתירת תושבי סירקין: פתרונות תחבורה לפני בניה

    ביהמ"ש המחוזי בלוד קיבל את עתירת תושבי סיריקן כנגד תוכנית בניית 8,5 אלף יח"ד, וחייב את היזמים למצוא פתרונות תחבורה לתושבי האזור שיצדיקו את המשך הבנייה

    פתח תקווה. אילוסטרציה צילום: פלאש90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שנות מאבק ארוכות, בית המשפט המחוזי בלוד, דן היום (רביעי) בעתירה של תושבי כפר סירקין והעמותה להגנת עתיד מחנה סירקין כנגד מנהל תכנון ובנייה הארצית.

    בית המשפט קיבל מספר החלטות קריטיות, ובין היתר, לא יינתן היתר בנייה ליותר מ-2700 יחידות דיור, אלא לאחר שיפורסם תכנון תחבורתי חדש לאזור, שתראה פתרונות תחבורה המצדיקים את המשך הבנייה.

    השופט אורן שוורץ התרשם בדיון, כי אין תנאים תחבורתיים מספקים בתוך התוכנית הקיימת, ולכן קבע כי יש להוסיף לצוות המלווה תנאים נוספים, כדי לוודא שהתנאים התחבורתיים יקוימו כנדרש וכמתוכנן. אחרי בנייה של 2700 יחידות הדיור, לא ניתן יהיה להמשיך בבנייה נוספת.

    אלא אם תיערך בחינת היתכנות תחבורתית, אשר תפורסם לציבור, ולו יהיו 30 יום להגיש התנגדויות. נזכיר כי תוכנית הבנייה מאפשרת לבנות סה"כ 8500 יחידות דיור, אך בעקבות ההחלטה היום, כל יחידה נוספת מעבר ל-2700 יחידות, תהיה טעונת בחנית התכנות תחבורתית.

    הישג חשוב נוסף של התושבים הוא בהחלטה של בית המשפט למנות משקיף מטעם מ.א דרום השרון כנציג בצוות המלווה.

    בנוסף לכך, בנוגע לכביש עוקף עמישב, בית המשפט החליט כי לא ייסלל כביש זה עד שלא תהיה החלטה מנומקת המסבירה את הצורך בהקמתו ע"י הצוות המלווה. החלטה זו מאפשרת הבעת התנגדות מצד התושבים והגשת התנגדות זו לבחינת בית המשפט.



    0 תגובות