- רדיו קול חי - -

גנץ בגבול הצפון לאחר חשיפת המטענים: "לא יכולים לעבור לסדר היום"

לאחר חשיפת זירת המטענים בגבול הצפון, שר הביטחון, בני גנץ, ערך היום (שלישי) ביקור מיוחד בפיקוד הצפון, באוגדה 91, ביחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד אוגדה 91 תא"ל שלומי בינדר, וקצינים בכירים נוספים.

השר גנץ קיבל סקירה ביטחונית על מוכנות הכוחות ממפקד פיקוד הצפון וקיים הערכת מצב באוגדה. בהמשך סייר לאורך הגבול הצפוני וביקר בחמ"ל האיסוף בעוצבת ברעם שם שוחח עם מפקדים וחיילים.

במהלך הביקור הבהיר שר הביטחון כי "אנו ערוכים מזה זמן רב לאפשרות של פיגועים בגזרת הצפון. לצה"ל יש את היכולות ואת הנחישות להגיב בצורה חמורה לכל אירוע שלא יקרה, הן בחזית הלבנונית והן בחזית הסורית".

גנץ הזכיר כי "לפני מספר שעות התגלה מטען בגזרת רמת הגולן. אני מבקש להגיד באופן ברור-   הזה ולנעשה משטחה בהקשר הברחות האמל"ח שבדרך לחיזבאללה- אנחנו לא יכולים לעבור לסדר היום בעניין הזה".

גנץ הוסיף בנימה אישית כי "כל פעם שאני מגיע לגבול בלבנון ישנה סוג של התרגשות אישית אחרי עשרות שנות שירות בלבנון. אני מסתובב פה ורואה מערכת משתפרת ומשופרת, גאווה גדולה ונמשיך להיות פה ולשמור על האזרחים".

השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר בביקור: "לפני כחצי שנה שר הביטחון ואנוכי ביקרו פה את ראשי הרשויות, ראשי קו העימות, הם הציגו בפנינו אתגרים אזרחיים ביטחוניים והראשי ביניהם מיגון הקילומטר הראשון של הבתים, פרויקט שהיה תקוע 3 שנים בממשלה שחררנו 100 מיליון ונשחרר עוד מאות מיליונים למיגון בתים פרטיים ובתים משותפים בצפון". עם זאת הבהיר כי "אם לא יהיה תקציב מדינה, לא ניתן יהיה לממש את התוכניות המלאות".

מוקדם יותר נפגשו השר גנץ, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, עם ראשי רשויות בצפון: במפגש דנו השרים עם ראשי הרשויות על ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הטבות המס ליישובי קו העימות, תכנית "מגן הצפון" הצפויה להתחיל ובמסגרתה ייבנו כ-1,000 ממ"דים ביישובים המרוחקים 0-1 ק"מ מהגבול ובהקמתם של מרכזי חוסן ואיתנות קהילתית בקו העימות.