בג"ץ לנתניהו: נמק מדוע אינך מחויב לכלל הסדר ניגוד העניינים

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ לנתניהו: נמק מדוע אינך מחויב לכלל הסדר ניגוד העניינים

    בג"ץ הוציא צו על תנאי והורה לראש הממשלה נתניהו להשיב מדוע אינו מחויב לכלל הסדר ניגוד העניינים ומדוע לדעתו ההסדר אינו מחייב | כמו כן, נתניהו וגנץ נדרשים להשיב מדוע לא יקודמו מינויי בכירים בשירות הציבורי

    אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד ראש הממשלה נתניהו בעניין ניגוד העניינים: בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי המורה לראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב בבג"ץ, באמצעות פרקליטיו, ולנמק מדוע הוא סבור שהיועץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לקבוע לו הסדר ניגוד עניינים מחייב ומדוע אינו חש מחויב לכלל ההסדר.

    בג"ץ הורה למשיבים בעתירה לנמק מדוע לא ייקבע כי חוות הדעת של היועץ המשפטי מנדלבליט, הוצאה בסמכות, וכי תוקפה הנורמטיבי כלפי נתניהו הוא מחייב, בין מכוח הדין בין מכוח התחייבות שראש הממשלה קיבל על עצמו – כל עוד לא התקבלה החלטה אחרת.

    כמו כן, לדרישת הבג"ץ, יוסיפו המשיבים ויתייחסו לטענתו החלופית של ראש הממשלה, לפיה אין להחיל עליו מגבלות מסויימות הכלולות בחוות הדעת.

    בנוסף, ראש הממשלה והשר אוחנה מתבקשים להשיב, מדוע לא ייקבע כי ככל שחוות הדעת ניתנה בסמכות והיא מחייבת את נתניהו, היא תחול, בשינויים המחויבים, גם ביחס לשר לביטחון פנים, וזאת בכל הנוגע למינוי בעלי תפקידים במערכת המשפט וכן ביחס להחלטות שיש להן זיקה למשפטו הפלילי של ראש הממשלה.

    עוד על פי הצו, על ראש הממשלה והשר גנץ לנמק מדוע לא יינתן צו המורה לראש הממשלה ולשר הביטחון גנץ, להשלים במהירות הראויה את המינויים של כלל הבכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה, וזאת לא יאוחר מהמועד שעליו יצהירו ויאושר על ידי בית המשפט.



    0 תגובות