ח"כ אשר: "חייבים שיגרת חירום שמתכתבת עם היגיון"

    אבי יעקב No Comments on ח"כ אשר: "חייבים שיגרת חירום שמתכתבת עם היגיון"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר לקול חי: "צריך להפסיק להילחם בקורונה, והתחיל לדעת איך לחיות עם הקורונה. לצערי הם עדיין לא שם. הממשלה צריכה להפוך את הדיסקט והחשיבה; הובלנו בהדרכת גדו"י, שבראש סדר העדיפויות שלנו זה החזרת הילדים לספסל הלימודים – היום כבר רואים קונצנזוס בעניין, אבל הממשלה דורשת להגדיל קנסות. צריך לתת למלמדים פרס במקום קנס"

    יעקב אשר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר אומר הבוקר (שלישי): "אמרתי לראה"מ ולשר הבריאות להפסיק להילחם בקורונה, אלא לדעת איך לחיות עם הקורונה. לצערי הם עדיין לא שם. הממשלה צריכה להפוך את הדיסקט והחשיבה".

    בשיחה עם בצלאל קאהן במהדורת הבוקר כאן ב'קול חי', אומר אשר: "אי אפשר להסכים שלתקופה יש הקלות ואז צריך החמרות ושוב יסגרו אנחנו בתוך איזשהו מאבק, אולי מיותר, וזה חלק מהקיבעון, שצריך ליצור מנגונים כמו איים ירוקים, כך יש איים ירוקים בכל רחבי המדינה ולמצוא את הדרך איך להשתמש ביותר בדיקות, לא רק כדי לראות אם אנשים חולים, אלא גם לתת להם לתפקד".

    לדבריו "יש 300 אלף מחלימים, ולא מובן למה הופסק מערך הבדיקות הסירולוגי, שהיה מוסיף עוד מאות אלפים מחלימים, שיכולים היו להתנהל בצורה רגילה. הממשלה צריכה להפוך את הדיסקט והחשיבה וללכת לכיוון הזה".

    "אנחנו מתקדמים לשם", ממשיך אשר "אני לוחץ מאד. ללכת על השחרור של הקלות מסויימות ואחר כך שוב החמרות – מה שהובלנו בהדרכת גדולי ישראל, שבראש סדר העדיפויות שלנו זה החזרת הילדים לספסל הלימודים, זה מגיע מערך לימוד התורה וגם הערך של החינוך, רואים קונצנזוס בעניין הזה. הילדים חודשים שלמים בבית, מסתובבים ברחובות, ללא שום פיקוח. במקום קנס למלמדים צריך לתת להם פרס הקנסות שניסו לתת לחינוך, אנחנו מתנגדים באופן נמרץ".

    עוד אמר ח"כ אשר: "ניסיתי להעביר מתווה זהיר של חתונות, עם לפחות 20 משתתפים מכל צד, כולל פיקוח מיוחד של הרשויות, הממשלה מתעקשת להישאר במתווה שאין אחד שמקיים אותו. חייבים שיגרת חירום שמתכתבת עם היגיון. לא יכול להיות שבגלל שהמדינה לא יודעת לאכוף ולהטיל את האחריות על ראשי רשויות או המשטרה, לעשות את הדברים בצורה נכונה. לבוא ולטמון את הראש בחול והכל בסדר, לכל דבר שיש פתרון".

    "היה דיון בוועדה, הוצגה תכנית מרשימה של חיים ביבס, ולדעתי ראשי הרשויות צריכים לקבל יותר כח בניהול המשבר הזה, וזו תכנית עם אלמנטים של בדיקות המוניות, שיהיו לא רק כדי לדעת כמה נדבקים יש ולקטיעת שרשרת הדבקה, אלא כדי לפתוח עוד ענפים, הם יקבלו כרטיס שמעיד על מצבם. בבתי הספר בצרפת כל המורים נבדקים אחת לשבוע בבדיקות קורונה וסירולוגיה. למה אי אפשר גם כאן? הממשלה צריכה לעבור לשיטת 'ניהול סיכונים'. אדם שהחלים – הוא אדם עם חיסון".

    על מערכת המשפט: "אנחנו דואגים על הסחף שאט אט מנסים להפקיע את כוחה של הכנסת. אם זה יקרה, הוא יהיה טעות להרבה זמן, ניסיון הכרסום הזה, לא יכול להיות שמספר אנשים מצומצמם, שכמעט בוחר את עצמו, מפקיע החלטות של כלל הציבור שבחר את נציגיו בכנסת. זהו ניסיון מסוכן שצריך לבלום אותו. אין לאנשים שנקראים שופטים שום עליונות על הח"כים. הם לא יכולים להכריע בנושאים עקרוניים, רק אם זה משקף את רצון הציבור כולו באמצעות חברי הכנסת".

    אשר התייחס גם למצוקת הצהרונים, המשפחתונים והמעונות, ואמר: "הנושא עלה על שולחן ועדת הכספים, כשגפני הציב אולטימטום למשרד האוצר בנושא. אני קורא לשר האוצר: בתקופת הקורונה כשאתם מוציאים הרבה מאד כספים כדי לפצות אנשים שלא יאבדו את מקור פרנסתם, צריך חמלה ולפקידים אין את זה".



    0 תגובות