שר הביטחון גנץ: האלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון גנץ: האלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל

    מפקד פיקוד דרום האלוף הרצי הלוי ימונה לסגן הרמטכ"ל אביב כוכבי. הרצי שפיקד בעברו על יחידת הצנחנים וכראש אמ"ן התבלט ביכולותיו יוצאות הדופן בצמרת המטכ"ל

    הרצי הלוי צילום: פלאש90
    20:21
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on זקן המועצת בעקיצה לדרעי: "צריך להכיר את השיקולים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (שני) כי בכוונתו למנות את האלוף הרצי הלוי מפקד פיקוד דרום, לסגן הרמטכ"ל בהמלצתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי. מינויו של הרצי היה צפוי ולא הפתיע רבים בצה"ל, כבר כראש אמ"ן לשעבר דובר עליו רבות אף כרמטכ"ל עתידי.

    שר הביטחון בני גנץ אמר עם החלטתו על מינוי האלוף הרצי הלוי לסגן הרמטכ"ל: "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית. כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין, שיסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים, בכל הזירות המבצעיות ובתהליכי בניין הכוח הנדרשים".

    האלוף הרצי התגייס לצנחנים ושירת כמפקד פלוגת "עורב". אח"כ התגייס לסיירת מטכ"ל עד שהפך למפקד היחידה. בהמשך שירותו מונה למפקד חטיבת הצנחנים, משם עובר לפקד על חטיבת ההפעלה של אגף המודיעין. לאח"כ שירת כמפקד עוצבת הגליל, ולאחריו כראש אמ"ן תפקיד שקידם אותו לצמרת והבליט את יכולותיו. בתפקידו האחרון שירת כמפקד פיקוד דרום, הוביל את הלחימה מול המהומות על הגדר ואת מבצע "חגורה שחורה".

    אלוף הרצי הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מ"האוניברסיטה העברית" בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים בארצות הברית. אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ילדים.

    שר הביטחון גנץ, ביקש להודות לאלוף יואל סטריק, שהיה מועמד מוביל לתפקיד, ואמר: "יואל הוא קצין מוערך ועתיר זכויות, שביצע תפקידי פיקוד בשטח ובמטה, ומוביל בימים אלו שינויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של צבא היבשה, בכדי להכין אותו לשדה הקרב העתידי. אני בטוח שהוא ימשיך לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל".



    0 תגובות