ח"כ אשר בפניה דחופה: משרד הבריאות עצר את הסקר הסרולוגי ואינו מכיר בבדיקות הפרטיות

    אליהו גרין 1 Comment on ח"כ אשר בפניה דחופה: משרד הבריאות עצר את הסקר הסרולוגי ואינו מכיר בבדיקות הפרטיות

    ח"כ יעקב אשר שפנה לנשיאות הכנסת וביקש לקיים דיון דחוף בנושא בוועדת העבודה והרווחה: "הממשלה מפספסת את האפשרות לקבל מודיעין איכותי ומדויק על מצב המחלימים בישראל"

    יעקב אשר צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות עצירת הסקר הסרולוגי בישראל, פנה יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר וביקש דיון דחוף בנושא בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בכדי לחייב את הממשלה להפעיל מחדש את מערך הבדיקות שיסייעו להניע את המשק.

    כידוע, החלטות רבות בקבינט ובממשלה בעניין הקורונה מושפעות מכמות החולים, כאשר להיקף המחלימים שיורדים מפוטנציאל ההדבקה יש השפעה על קבלת ההחלטות והמגבלות השונות שמוטלות במטרה לעצור את התפשטות התחלואה.

    כזכור, רק בימים האחרונים אושר בכנסת תיקון החקיקה של ח"כ יעקב אשר במסגרת חוק הקורונה הגדול, לפיו המדינה תהיה מחויבת לבחון הקלות מהגבלות קורונה שונות למחלימים, במסגרת הנפקת תעודת מחלים שתחריג את נושאה מחלק מהגבלות הקורונה, מה שיסייע להאיץ את חזרת המשק לפעולה, ישמור על פרנסתם של רבבות בתי אב. להחלת הנוהל עשויה להיות השלכה משמעותית גם על האפשרות להפעיל בצורה רחבה יותר את מערכת החינוך.

    בכדי לדעת מי נושא נוגדנים בגופו יש לערוך בדיקה סרולוגית. בעבר הייתה זו המדינה שערכה סקר ברחבי המדינה ובכך מימנה את הבדיקות למעוניינים. עם הפסקת הסקר עומדת עלות בדיקה סרולוגית על מאות שקלים, מצב זה הביא ליוזמות של בדיקות פרטיות שמשרד הבריאות אינו מכיר בהן, מה שאומר שאנשים משלמים כסף רב על בדיקות שלא יוכלו להועיל להן.

    בדברי ההסבר לדיון הוזכר כי בתחילת ההתמודדות עם נגיף הקורונה הוחלט על סקר סרולוגי לבדיקת שיעור האוכלוסייה המחוסנת מקורונה, על מנת שהנתונים הסרולוגיים יתנו כלים למקבלי ההחלטות למיקוד פעולות המלחמה בנגיף, ייקלו על הנעת המשק ותעסוקת האזרחים, וכן יאפשרו ביקורים אצל אזרחים מבוגרים וקבוצות סיכון, ועוד.

    "אולם", מציין מגיש הבקשה ח"כ אשר "כבר מספר חודשים שמערך הסקר הסרולוגי אינו פועל, ואזרחים המעוניינים לחזור לימי שגרה ככל הניתן וכן אזרחים מקובצות סיכון המעוניינים לצאת מבתיהם או אלו המעוניינים לבקר את קרובי משפחתם מקבוצות סיכון, נאלצים לממן לבדם בדיקה סרולגוית פרטית בעלות של מאות שקלים, הביקוש העצום לבדיקות אלו הוביל לפריחה של שוק רפואה פרטית לבדיקות סרולוגיות, ללא גורם מתכלל או העברת נתונים למקבלי ההחלטות".

    לדברי ח"כ אשר: "מדינת ישראל מפספסת הזדמנות לקבל תמונת מצב עדכנית ומהימנה על מצב התחלואה בישראל באמצעות מימון בדיקות סרולוגיות לאזרחים במסגרת הסקר הארצי. בהפסקת הסקר מאבדת המדינה את היכולת לקבל את המודיעין הטוב והמדויק ביותר על היקפי התחלואה והמחלימים בישראל. ביקשתי מועדת העבודה והבריאות של הכנסת שתדון בנושא ותקבל החלטה שתחייב את הממשלה להניע את הסקר מחדש כדי להשיב לשגרה מאות אלפי מחלימים בישראל".



    1 תגובות

    מיין תגובות