הרב יצחק פרץ: "כולם מצפים שבג"ץ יכשיר להם את הגיורים"

    אסתי פלד 1 Comment on הרב יצחק פרץ: "כולם מצפים שבג"ץ יכשיר להם את הגיורים"

    ראש מערך הגיור לשעבר הרב יצחק פרץ, בריאיון מיוחד ל"מהדורה המרכזית" מסביר את ההשלכות הקשות בגיור בקרב רבני ערים, "לפני 30 שנה השכנים היו באים לרבני העיר ועוברים גיור, עד היום יש לכך השלכות קשות". על תהליך הגיור: "תהליך קל מאוד של 10 חודשים". ומצב הגיורים כיום: "אף אחד לא רוצה להתגייר, הם רק רוצים סל קליטה וזהו"

    צילום: פלאש90
    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש מערך הגיור לשעבר הרב יצחק פרץ התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן על רקע העתירה לבג"ץ על חוק הגיור הרב פרץ מסביר את הבעיה הקשה כיום, "היום כל אחד פותח בית דין ומתחיל לגייר. הם מסתמכים על כך שבעוד כמה שנים הבג"ץ יאשר את הגיורים שלהם. וכולם גם בארץ וגם בחו"ל מצפם שהבג"ץ יכשיר את הגיורים שלהם".

    הרב פרץ מגולל את את חוק הגיור התלאות שעבר חוק הגיור, "החוק של משה ניסים הוא הגרוע ביותר, בזמנו של מרן זצ"ל זה היה בין דוד רותם לרב עמאר, ודוד רותם סידר את הרב עמאר ברגע האחרון ומרן אמר לא להביא את החוק הזה. הרבנים הראשיים כיום נלחמים לעשות חוק אבל הבעיה שהקואליציה לא נותנת".

    הדבר הכי טוב לגיור אמתי אומר הרב פרץ, "צריך להכיר רק בבתי דין של הממשלה שהם בית דין אחד לגיורים, מבלי לתת לכל אחד לגייר".

    הרב פרץ מספר כי "לפני 20-30 שנה היו בתי דין שכל רב עיר היה יכול לגייר והיה הרס רב שעד היום יש לו השלכות. כל שכנים של רב של מכרים מהאזור גיירו. גיירו את כולם ללא אבחנה".

    על רקע הרצון לתת לכל רב לגייר אומר הרב פרץ, "אצלנו יש שתי בתי דינים רבניים, אבל כמו בג"ץ אחד, ויש רק משרד ראש ממשלה אחת. צריך רק בית דין אחד לענייני גיור. אם כל אחד יעשה מה שהוא רוצה חזרנו לגלות, לא למדינת ישראל".

    הרב פרץ מבהיר את עמדתו לאור ההסתה הקשה כנגד הליך הגירות בבית הדין הרבני של הרבנות הראשית, "לא קשה להתגייר, אנחנו אוהבים אותם ורוצים לעזור להם. הבעיה היא שאנשים לא רוצים להתגייר הם מקבלים את סל העלייה שלו וזהו, הם אומרים אני מבוגר בשביל מה לי להתגייר. מי שרוצה להתגייר זה רק בנות בנות 20. גם בצה"ל זה רק מעט מאוד".

    הרב פרץ מפרט על ההליך אותו עובר כל מבקש גיור, "סך הכל מדובר הקורס קצר של 10 חודשים פעם עד פעמיים בשבוע, אוהבים אותם ורוצים לעזור להם, מי שרוצה יכול בקלות להתגייר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האמת היא ש"הרב" פרץ לא ממש דבק באמת. ח"כ רותם ז"ל והרב עמאר יבדל"א הלכו יד ביד כדי להסדיר את נושא הגיור. השתתפתי איתם בלא מעט פגישות. גם מרן אישר ואפילו חתם בכתב ידו על נוסח החוק. מפני מלעיזים כמו "הרב" פרץ, שלא יוכלו להגיד שמרן לא ידע מה תוכן החוק, ולכן ח"כ ותם ז"ל והרב עמאר החתימו אותו על נוסח החוק.
      אבל מלעיזים תמיד ילעיזו, ובאו למרן עם סיפורי בדיות, כדי שיורה לרב עמאר ולח"כ רותם לא להגיש את החוק.
      במו עייי ראיתי את חתימתו הקדושה של מרן על נוסח החוק של ח"כ ותם ז"ל.