היהודי מהשומר הצעיר התרגש בחנוכת ביה"כ: "אתה לא יודע מה עשית לי"

    קלמן טלר No Comments on היהודי מהשומר הצעיר התרגש בחנוכת ביה"כ: "אתה לא יודע מה עשית לי"

    הרב שלמה רענן מספר על החוויה היהודית המרגשת בפתיחת בית הכנסת ב"בית קמה", לאחר 12 שנות קירוב במקום. יהודי מבוגר שגדל בשומר הצעיר, נפגש אתו באקראי בחנוכת בית כנסת ואמר לרב בעיניים דומעות "אתם לא יודעים מה עשיתם לנו, יש לנו בית כנסת" | מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עומד לו הרב שלמה רענן ומביט מהצד. 12 שנים של עשיה מסתכמות לרגע המרגש הזה בפתיחת בית הכנסת והכנסת ספר תורה בבית קמה. אומנם בעקבות הקורונה נעשה אירוע מצומצם בשטח הפתוח אך הלב מלא שמחה והתרגשות. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. סוף סוף נפתח בית הכנסת.

    לפתע הוא מבחין ביהודי מבוגר עומד בצד ומתבונן. ניכר שהוא מרוגש. הרב שלמה ניגש אליו ופותח בשיחה.

    "אתה לא יודע מה עשיתם לנו" – הוא אומר. "אני לא דתי, לא מבית דתי. אני בכלל השומר הצעיר. אבל זה, זה" הוא מתקשה לסיים את המשפט. כולו מרוגש. הוא מניח את היד הלב ורק חוזר על המילים "מה עשיתם לנו מה עשיתם לנו, יש בית כנסת".

     

     

    הרב שלמה מתרגש אתו. "איך קוראים לך?" הוא שואל, היהודי המבוגר עונה "תדי, תיאודור עמיר".

    "תדי היקר. אומר הרב שלמה. אתה ריגשת אותי, המקום הראשון בבית הכנסת יהיה שלך.

    והנה תראו את השלט על הכיסא הראשון שהולך לטדי. מרגש.

    "כמה אנחנו מתרגשים מבית כנסת? אומר הרב רענן מי שעומד מאחורי ארגון איילת השחר להפצת יהדות. "כמה אנחנו מעריכים את זה שיש לנו מקום תפילה מסודר. תראו את השמחה של היהודי הזה. זו נקודת אור. ניצוץ יהודי בתוך כל מערכת הקורונה שלפעמים גרמה לנו לשכוח כמה אנחנו צריכים להודות ולהתפלל על בית כנסת.

     

     

    הרב שלמה רענן מבקש להודות לכל השותפים באיילת השחר שבלעדיהם זה לא היה קורה ולכל מי שעמלו בהקמת והצלחת המבנה. לרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שר הדתות הרב יעקב אביטן, ראש המועצה מר ניר זמיר ולצדיק חבר הקהילה מר אדיר יונה ורעייתו וכמובן לתורמים ובהם משפחת דיין מסן פאולו ועוד רבים וטובים.

    "היה מעמד מאוד מרגש" הוא אומר, "אבל אני ייקח איתי כצידה לדרך את דבריו של תדי שאמר מה עשיתם לנו. והלוואי שנזכה להמשיך ולעשות הלאה.



    0 תגובות