במקום הכינוס השנתי ב-770: שלוחי חב"ד ברוסיה שבתו בעיירה ליובאוויטש

    אבי יעקב No Comments on במקום הכינוס השנתי ב-770: שלוחי חב"ד ברוסיה שבתו בעיירה ליובאוויטש

    לרגל 'כינוס השלוחים העולמי' שנערך השנה בפורמט שונה מהרגיל: קבוצה משלוחי חב"ד ברוסיה שבתו בעיירה ליובאוויטש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכל שנה, בתקופה הזו שבה בלוח השנה היהודי חלה "שבת מברכים" חודש כסליו, מתאספים אלפי שלוחי חב"ד מכל העולם ב-770, בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש ל'כינוס השלוחים העולמי'. "אמת מה נהדר" – בכל שנה, התמונה המרגשת של אלפי הרבנים, שלוחי חב"ד שנעמדים לתמונה הקבוצתית השנתית בחזית ה-770 מרגשת יהודים רבים בעולם.

    השנה, בצל מגבלות הקורונה 'כינוס השלוחים' נערך באמצעות תוכנת הזום, ובחלק מן הערים והמדינות, מתאספים שלוחים בקבוצות שונות כדי להתוועד מתוך שבת אחים, לסכם את השנה שהיתה ולתכנן את הפעילות בשנה הבאה.

    כך למשל, בשבת האחרונה קבוצה משלוחי חב"ד המכהנים רבני ערים במרכז רוסיה התאספו בעיירה ליובאוויטש, ערש הולדתה של חסידות חב"ד-ליובאוויטש ל'כינוס השלוחים' אזורי ומיוחד שנערך עבורם. חלק מהשלוחים הגיעו עם ילדיהם, השלוחים הצעירים, שעבורם נערכה תכנית מיוחדת, וחלקם הגיע עם מספר ממקורביהם – יהודים שהתקרבו בזכותם לאור התורה והחסידות.

    השלוחים שהגיעו למקום בבוקרו של יום שישי התאכסנו בחדרי ההארחה החדשים שבנייתם במקום הסתיימה אך זה עתה, ביום סגולה ח"י באלול, ובמהלך השבת הם למדו והתפללו יחדיו בבית הכנסת המחודש שעל יד האוהל שבו טמונים האדמו"ר ה'צמח צדק' ובנו האדמו"ר המהר"ש, ואת סעודות השבת עשו כיד המלך ב'חצר רבותינו נשיאנו'.

    השליח והאחראי למקומות הקדושים בעיירה ליובאוויטש, הרב גבריאל גורדון מבקש לשבח את רב מחוז סמולנסק, השליח הרב לוי יצחק מונדשיין, שהעיירה ליובאוויטש נמצאת בתחומה, שהיה מן השותפים בארגון השבת ואומר "היה ברור שאם לא נוכל להתאסף כבכל שנה בחצרו של הרבי ולהעתיר בתפילה באוהל הקדוש, נעשה זאת כאן בעיירה ליובאוויטש – המקום שבו הנהיגו רבותינו אדמו"רי חב"ד את החסידות במשך 102 שנים. השבת כולה הפכה להתוועדות ארוכה עם החלטות טובות להתחזקות במילוי השליחות הקדושה על ידי כל אחד מהשלוחים ומקורביהם 'להביא לימות המשיח' בקרוב ממש".



    0 תגובות