סוכם מתווה למימון ימי הבידוד: 75% ע"ח המדינה ו-25% ע"ח המעסיק

    צבי טסלר 1 Comment on סוכם מתווה למימון ימי הבידוד: 75% ע"ח המדינה ו-25% ע"ח המעסיק

    שר האוצר ויו"ר ועדת העבודה, והרווחה סיכמו על מתווה למימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד: עובדים יישאו בעלות יום אחד בלבד וינוכו להם עד 4 ימי מחלה; המדינה תשלם 75% מעלות הבידוד למעסיקים עד 20 עובדים, ו-50% ליתר

    משרד האוצר צילום: אסף לוקסמבורג, ויקיפדיה
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ישראל כץ ויו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ, סיכמו על מתווה למימון היעדרות עובד בשל דרישה לבידוד. כמו כן, לבקשת ח"כ חיים כץ, חיילים עם משפחות ומתנדבי שירות לאומי עם אישור עבודה שפוטרו, יקבלו מענק חד פעמי מהמדינה. מתנדבי השירות הלאומי יקבלו מענק בסך 5,500 ש"ח. במקביל ועדה משותפת של ועדת העבודה, הרווחה והבריאות וועדת חוץ וביטחון תדון בהצעה לצו שיתן מענק לחיילים.

    מתווה ימי הבידוד שעולה להצבעה כעת בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות כולל, את התיקונים שהציע ח"כ חיים כץ במתווה הממשלתי, כך שהעובד ישא בעלות יום בידוד אחד בלבד (במקום יומיים) שיגבה באמצעות פדיון יום מחלה/ חופשה לבחירתו. לא יגרע מיתרת צבירת ימי המחלה של העובד מעל ארבעה ימים בגין כל תקופת בידוד.

    בנוסף נקבע כי הסכם מטיב יגבר על החוק; במגזר הציבורי, ההסכם המטיב יגבר על החוק. כך לדוגמא אם יש לעובד אפשרות ליום מחלה מהיום הראשון, העובד לא ישא כלל בעלויות. במגזר הפרטי, למעסיק תינתן אפשרות לתת עדיפות להסכם מטיב כנ"ל.

    למעסיקים עד 20 עובדים, המדינה תממן 75% מעלות ימי הבידוד. מעל 20 עובדים, עלות ימי הבידוד תתחלק בחצי.

    יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ: "החוק המתוקן נושא בשורה גדולה ומעניק אוויר לנשימה למאות אלפי משפחות נוספות. אני מברך על ההסכמות עם שר האוצר. מתווה המימון לימי הבידוד שופר, תוך צמצום הנטל הכלכלי מהעובדים ומהעסקים. בנוסף, סיכמנו על מענק לחיילים ומתנדבי השירות הלאומי, שתורמים רבות לחוסנה של המדינה ועד כה לא זכו לתמיכה מספקת".



    1 תגובות

    מיין תגובות