רסיס בבת ים, הדי הפיצוץ במרכז: זו הסיבה שבכל זאת לא היתה אזעקה

    קובי פינקלר No Comments on רסיס בבת ים, הדי הפיצוץ במרכז: זו הסיבה שבכל זאת לא היתה אזעקה

    עד לפני שנים ספורות, שיגור רקטות דומה, גם אם היה אמור להסתיים כפי שברוך השם הסתיים האירוע הלילה – ללא נפגעים, היה מפעיל את מערכות ההתרעה ומכניס את הציבור לפאניקה | מומחים מסבירים: זו הסיבה שלא הופעלו מערכות ההתרעה

    סוללת כיפת ברזל צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר, החלו מערכות ההתרעה של חיל האוויר ופיקוד העורף לאותת לבקרים על שני שיגורים מרצועת עזה לכיוון מרכז הארץ ואזור פלמחי"ם.

    חישוב מהיר ביותר של מחשבי העל בקרון הבקרה של לוחמי ההגנה האווירית לימד על כך שמסלול הרקטות הינו כזה שלא יפגע באזורים מיושבים. ההחלטה של מפקד הקרון היתה מהירה ובגיבוי מלא של מערכות האזעקה הוחלט שלא להפעיל את צופרי האזעקה לשווא.

    "בפעמים קודמות לפני שנה וחצי שנתיים על אירוע כזה היינו מפעילים את אזעקות צבע אדום והיינו מכניסים מאות אלפים לחדרי בטחון ומקלטים בשתיים לפנות בוקר. הפעם זה היה שונה הודות לטכנולוגיה שהוכנסה למערכות, יכולנו לסיים את האירוע הזה בשקט. לולא קולות הנפץ של המיירטים הציבור לא היה שומע על כך בכלל", מספר לנו לוחם בהגנה האווירית ומוסיף, "כיון שהיום יש הרבה יותר אמצעים ודיוק אנחנו יכולים לישון בשקט בלי שנפגע חלילה".

    באירוע שוגרו שתי רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל ובתגובה תקפו כוחות צה"ל מטרות של החאמס ברצועת עזה. במערכת הביטחון מעריכים שהאירוע הנוכחי לא ימשך מעבר לירי ולתגובה.



    0 תגובות