סקר: "הממשלה התנהלה באופן שגוי; נתניהו מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה"

    קלמן טלר 1 Comment on סקר: "הממשלה התנהלה באופן שגוי; נתניהו מוביל בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה"

    משאל מאזינים שבוצע ע"י "קול חי" מגלה נתונים מעניינים: כ-40% מכלל הציבור החרדי חלה בקורונה; הממשלה לא פועלת נכון במשבר הכלכלי והבריאותי | הנתונים המלאים

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משאל שבוצע בימים האחרונים על-ידי קבוצת "קול חי", מגלה נתונים מעניינים אודות היקף ההדבקות בנגיף הקורונה בציבור החרדי. מהסקר עולה חוסר שביעות רצון מובהקת הן מהממשלה בהתנהלותה הכלכלית והבריאותית, והן מהנציגות החרדית בכנסת.

    45% מהנשאלים סבורים שהממשלה לא פועלת נכון ליציאה מהמשבר הבריאותי, 56.5% סבורים שהממשלה לא פועלת נכון ליציאה מהמשבר הכלכלי, 61% סבורים שהחלטות הממשלה נגועות בשיקולים פוליטיים ו-60% סבורים שהחלטות משרד הבריאות לא מקצועיות.

    עוד עולה, כי רק 15% סבורים שהממשלה התנהלה נכון בתקופת המשבר האחרון, 56.3% סבורים שהתנהלות הממשלה היתה לא טובה. 41% סבורים שהתנהלות ראש הממשלה היתה לא טובה/גרועה בתקופה זו, וביקורת מוטחת בסקר גם בנציגים החרדים בכנסת, כשרק 34% סבורים שהם התנהלו בצורה טובה.

    שאלה מרכזית בסקר, עוסקת בנתוני הידבקות בנגיף הקורונה בציבור החרדי. מהנתונים עולה, כי כ-42.7% מהנשאלים בקרב הציבור החרדי חווה הידבקות בנגיף, לעומת 57.3% שהצהירו כי לא נדבקו.

    בפילוח לפי מגזרים:
    52.5% בקרב הנשאלים מהציבור החסידי הצהיר כי חווה הידבקות בנגיף הקורונה, 40% בקרב הנשאלים מהציבור הליטאי ו-39.9% בקרב הנשאלים מהציבור הספרדי. בעוד ורוב (יותר מ-70%) הציבור הליטאי והספרדי ביצעו בדיקות בקופות החולים כדי לאמת את ההידבקות, כמחצית מהנשאלים בקרב הציבור החסידי בלבד נבדק והמחצית האחרת נשארו בבית עד שהבריאו. מרבית הנשאלים (58%) מקרב אלה שלא ביצעו בדיקות, השיבו כי אין לבדיקה משמעות, "נזהרנו וזהו".

    לנתוני הסקר המלא >>> הקליקו כאן

    עוד עולה מהתוצאות כי 60% מהנשאלים מהציבור החרדי, התפללו בתקופת משבר הקורונה בשטח פתוח או בחצרות הבתים, 21% התפללו בכל התקופה הזו בבתי הכנסת ו-19% התפללו בבית.

    36.2% מהנשאלים סבור שיש להחזיר את הלימודים לשגרה מלאה, קרוב ל-50% סבורים שיש לעשות זאת בצורה זהירה עם קפסולות וריחוקים. 49% מהנשאלים בקרב הציבור החרדי סבור שיש להמשיך במתכונת המצומצמת של החתונות, בעיקר מסיבות כלכליות ו-57% מהציבור החרדי מוטרד מההסתה נגדו.

    משתתפי המשאל נשאלו גם למידת ההתאמה לראשות הממשלה של המועמדים השונים:
    בנימין נתניהו – 45%
    אריה דרעי – 17%
    נפתלי בנט – 14.7%
    בני גנץ – 1.9%
    יאיר לפיד – 1%
    אחרים/אף אחד – 20.4%

    בנימין נתניהו מקבל את שיעור התמיכה הגבוה ביותר בציבור הליטאי, אריה דרעי מקבל את שיעור התמיכה הגבוה בציבור הספרדי, ודווקא נפתלי בנט מקבל אחוז תמיכה גבוה בציבור החסידי.

    9% מהנשאלים החרדים השיבו כי מצבם הכלכלי השתפר בתקופת משבר הקורונה, 36% השיבו כי מצבם הורע ו-55% מהציבור החרדי נותר במצב כלכלי דומה.

    35.7% מהנשאלים השיבו כי הם קוראים "יתד נאמן" מדי יום, 12.5% קוראים "המבשר", 10.3% קוראים את עיתון "המודיע", 4% קוראים את עיתון "הפלס", 27.8% לא קוראים עיתונים ו-9.7% קוראים עיתונים אחרים. בגזרת השבועונים: משפחה עם 40%, בקהילה עם 16.4%, הדרך עם 6.3%, כפר חב"ד 2.5%, המחנה החרדי 2.3%.

    48.5% מהנשאלים מאזינים לתחנת הרדיו קול חי, 29.3% מאזינים לתחנת קול חי מיוזיק, 6.5% לקול ברמה, 3.4% למורשת, 11% לתחנות אחרות.

    בסקר שנערך על ידי קול חי, השתתפו 823 בני אדם. הוא נערך בתאריכים 11-12 בנובמבר 2020 שלא לפי השיטות המוכרות במכוני הסקרים. איסוף וניתוח נתונים: בצלאל קאהן



    1 תגובות

    מיין תגובות