לראשונה: בג"ץ ידון בחוק יסוד ממשלת חילופים

    ישראל רובין No Comments on לראשונה: בג"ץ ידון בחוק יסוד ממשלת חילופים

    דרמה משפטית: בג"ץ הודיע כי ידון בעתירה נגד התיקון (ממשלת חילופים) לחוק יסוד הממשלה והורה למשיבים לנמק מדוע יש צורך בתיקון לחוק. הדיון יתקיים בהרכב מורחב של 9 שופטים | לראשונה בג"ץ ידון בחוק יסוד

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיון שהתקיים בבג"ץ לפני כשבועיים, בעתירת התנועה לאיכות השלטון בדרישה לבטל את התיקון ממשלת חילופים לחוק יסוד הממשלה, תיקון שנועד לאפשר את ממשלת האחדות בין נתניהו לגנץ ולהבטיח את מימוש הרוטציה, שופטי הבג"ץ החליטו היום לקיים דיון בעתירה, על אף שמדובר בחוק יסוד. הדיון בעתירה יתקיים בהרכב מורחב של 9 שופטים ב-27/10.

    בג"ץ הורה לנציגי המשיבים בעתירה (המשיבים: הכנסת, מ"מ יועמ"ש הכנסת, היועץ המשפטי לממשלה, סיעת כחול לבן, סיעת הליכוד, ראש הממשלה נתניהו, השר גנץ, סיעת דרך ארץ, ח"כ יועז הנדל, וח"כ צבי האוזר) – להתייצב ולהשיב מדוע לא יבוטלו: ההוראות המצמצמות את סמכותה של הכנסת להביע אי אמון בממשלה, ההוראות המגבילות את סמכותה של הכנסת לשנות את חוק יסוד הממשלה ומתנות תנאים לכך, ומדוע לא יקבע כי התיקון לחוק יסוד הממשלה (ממשלת חילופים) – בטלים.

    מדובר בהודעה דרמטית בין היתר מאחר ובג"ץ מעולם עד כה לא דן בחוקי יסוד. יוזכר, כי סמכותו של הבג"ץ לפסול חוקים – מקורה בחוק יסוד. בדיון שהתקיים לפני כשבועיים שעסק בשאלה האם בכלל לקיים דיון בעתירה, טען נציג ראש הממשלה, כי לא יתכן שבג"ץ ידון בחוק יסוד – משום שהבג"ץ אינו עליון על מקור סמכותו והדבר מעלה קושי משפטי.



    0 תגובות