גנץ בקפריסין: "השותפות בינינו מבוססת על מחויבות לשלום במזרח התיכון"

    שלמה ריזל No Comments on גנץ בקפריסין: "השותפות בינינו מבוססת על מחויבות לשלום במזרח התיכון"

    שר הביטחון גנץ בסיום מפגש ביטחוני עם שרי הביטחון של קפריסין ויוון: "נייצר אלפי מקומות עבודה בשלוש המדינות" | עוד אמר גנץ: "אויבי ישראל יודעים עד כמה היא חזקה, ויודעים שיישאו בהשלכות על כל פגיעה בריבונותה"

    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון בני גנץ שנמצא בביקור בקפריסין, נפגש עם היום (חמישי) נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, וקיים פגישות עם שרי ההגנה המקבילים – שר ההגנה של קפריסין, צ'ארלמבוס פטרידס, ושר ההגנה של יוון, ניקולאוס פנאגיוטפולוס וקיים מפגש טריאלטראלי עם שרי ההגנה של קפריסין ויוון.

    גנץ פתח את דבריו בהתייחסות להתרסקות המסוק בסיני: "אני משתתף בצערן של המשפחות והמדינות מהן הגיעו הקורבנות, חיילים בכוח השלום, בתאונת המסוק מוקדם יותר היום. כוחות אלה פעלו כחלק משמירת השלום באזור והגנו באומץ על היציבות והביטחון. בשם מדינת ישראל, אני מביע צער עמוק ומקווה להחלמה מלאה לפצוע שהגיע לישראל ונעשה הכל כדי שיחלים במהרה".

    בהתייחס ליחסי המדינות, אמר גנץ: "השותפות בינינו מבוססת על מחויבות הדדית לקידום יציבות, שיתוף פעולה ושלום ברחבי המזרח התיכון, וכמו כן על הקשרים החמים בין בני עמנו – שמקורם בתרבויות עתיקות הנושאות מורשת של דמוקרטיה וקידמה".

    "ישראל מחויבת כמו תמיד לתמוך במדינות הבוחרות בשלום. למרבה הצער, לא כל המדינות בחרו בדרך זו, ועל המדינות השואפות לשלום להישאר מאוחדות ומוכנות להתמודד במשותף מול האיומים הנשקפים ממשטרים רדיקליים, וארגוני טרור".

    גנץ הוסיף: "איננו יכולים להתעלם מאיומים המסכנים את אזרחינו. גם כעת כוחותינו נמצאים בכוננות ביטחונית מוגברת מעבר לגבולותינו. אך אויבינו יודעים היטב עד כמה אנו חזקים. הם יודעים שיישאו בהשלכות של כל פגיעה בריבונות ישראל".

    גנץ התייחס לשיתוף הפעולה התעשייתי בין המדינות ולפרויקטים הביטחוניים שנידונו: "קידמנו כאן שיתוף פעולה רחב היקף בתעשייה, שיחזק את יכולות ההגנה שלנו וייצור אלפי משרות לכל שלוש הכלכלות. אני מאמין שהטכנולוגיות המתקדמות שלנו, הבדיקות המהירות והיחסים הטובים בינינו, יכולים לעזור לנו להפעיל מחדש, במהירות ובשגשוג את התיירות ואת השיתוף הכלכלי בין מדינותינו".



    0 תגובות