מזעזע: בית המחבל לא ייהרס כי הפצועה נשארה בחיים

    ישראל רובין No Comments on מזעזע: בית המחבל לא ייהרס כי הפצועה נשארה בחיים

    בתיה לבל שנדקרה 14 פעמים בפיגוע בכפר סבא ושרדה בנס, קיבלה הוגעה מפיקוד מרכז כי בית המחבל לא ייהרס לאור מדיניות בג"ץ. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "אם בג"ץ ימנע את העתירה ידיהם יוכתמו בדם הקורבנות ולא ידי צה"ל"

    זירת הפיגוע בכפר סבא צילום: פלאש90
    21:49
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on ישי כהן: "התלהבנו מהרפורמה והזנחנו את חוק הגיוס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתיה לבל פצועת הפיגוע בכפר סבא שהתרחש ביום הזיכרון האחרון לחללי צה"ל, קיבלה את ההודעה הקשה ולפיה, בית המחבל שכמעט רצח אותה, לא ייהרס לאור פסיקת בית המשפט העליון.

    בהודעה של פיקוד מרכז נכתב: "ביקשת כי יוצא מן החרמה והריסה נגד בית המחבל שביצע את הפיגוע בו נפצעה האזרחית בתיה חבל. לאחר בחינת האירוע וקבלת עמדת גורמי הביטחון, נמצא כי הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע נו נפצעה בתיה חבל אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות הנוהגת ביחס להריסות בתי מחבלים, שגובשה, בין היתר, בשום לב לפסיקת בית המשפט העליון".

    לבל, אשרה נדקרה 14 פעמים הגיבה לדברים ואמרה כי מדובר במקרה, "עצוב, מקומם ומדאיג, מדינת ישראל וכל המערכות חיבות לשנות מגמה – זה עניין של חיים וזה בנפשנו ובדמנו. משמעות ההחלטה היא מזעזעת – המחבל יקבל פרס על כך שאני נשארתי בחיים".

    בתיה הוסיפה כי "לא יעלה על הדעת שמחבלים שלא הצליחו במזימתם, והקורבנות בדרך נס נשארו בחיים וניצלו, ובמקרה שלי בזכות תושייה של עובר אורח שנחלץ לסייע לי, שהמחבלים הללו יזכו להקלה ופרס".

    ניצולת הפיגוע דרשה כי "יש להתייחס לכל מחבל על פי כוונותיו, אופי וטיב מעשיו והתנהגותו, ולא ע"פ האם הקורבן זכה להינצל ונשאר בחיים או לא. המעשה הוא אותו מעשה, הפשע הוא אותו פשע, הטרור הוא אותו טרור, וכך גם צריך להיות הטיפול – מערכתי ושורשי".

    מתן פלג יו'ר תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה להחלטה השערורייתית: "שוב אנו מגלים עד כמה השפעתם של שופטי בג"ץ על מדיניות המלחמה בטרור מכרעת למרות שאין לאנשים האלה שום ידע, ניסיון או אפילו קשב לדעתם המקצועית של בכירי מערכת הביטחון".

    עוד הוסיף, "שופטי בג"ץ הפכו את כלי ההרתעה על יוצרם והפכו אותם לתמריצי מפגעים. כך בנושא הריסת בתי מחבלים, בנושא שלילת תושבות, גירושם ועוד. נראה שבג"ץ עושה הכל כדי לאפשר למחבל הפוטנציאלי ללכת ולפגע. אוי לאותה הבושה".

    עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את הנפגעת אמר, "לא ייתכן שמול חיות טרף כאלה עם סביבה שתומכת ומעודדת את מעשיהם המזוויעים ימנע צה"ל מלהפעיל את כלי ההרתעה שבידיו. הישרדותה של בתיה לא יכולה להיזקף לזכותו של המחבל ומעשיו ועומק אכזריותם אינה פחותה מכל מחבל רוצח אחר".

    עוד הוסיף כי "הימנעות מצעדי הרתעה תזין ותדרבן את תאוות הרצח ושפיכת הדם של חיית הטרף הטרוריסטית הבאה. אנו דורשים מצה"ל לפעול כנגד בית המחבל. ככל שתוגש עתירה ושופטי בג"ץ ימנעו את בלימת חיות הטרף הטרוריסטיות ידיהם יוכתמו בדם הקורבנות ולא ידי צה"ל".



    0 תגובות